magnetic island

6 augustus 2017 - Magnetic Island, Australië

6-8

Opnieuw de wekker om 7.15 uur , om na het ontbijt naar horseshoebay te rijden waar we worden verwacht voor een zeiltocht met big mama sailing. We worden om 830 uur met een klein bootje op het strand opgepikt en varen ze ons naar hun zeilboot.

We varen vandaag om magnetic island heen en de eerste stop is in Florence bay waar we gaan snorkelen. Het is bewolkt vandaag en dat zie je ook onder water terug. De kleuren zijn minder fel dan wanneer de zon in het water schijnt maar we zien weer een heleboel vissen. Onder de boot zitten hele grote "batfish" die zich graag laten voeren. We zien deze keer 2x een black tipped haai van ruim een meter, top!!

Wanneer we verder zeilen zien we in de verte walvissen en stu de skipper vaart richting de walvissen waar we een tijdje kijken naar deze inmense beesten. Ze springen nu niet maar je ziet ze in hun duikbeweging steeds even boven water, en natuurlijk water spuiten bij het uitademen. Een machtig gezicht.

We zeilen verder naar cockle bay waar we opnieuw kunnen snorkelen, hier weinig vissen maar wel veel verschillend koraal zowel hard als zacht. Doordat het bewolkt is komen de kleuren minder mooi uit maar ziet er nog steeds indrukwekkend uit!!

Terug op de boot heeft Liza de lunch klaargemaakt en eten we op het dek, kip en rundvleesstokjes, spaanse makreel, aardappelsalade, groene salade en coleslaw. Het is heerlijk!!

We zeilen een tijdje verder terwijl we uitbuiken en gaan dan aan land bij een strandje "lovers bay" waar Joep en Merel de rotsen beklimmen, we zoeken schelpen en voetballen. Het laatste stuk op de boot heeft Liza zelf gebakken koeken en fruit en om 1630 uur zijn we weer terug in het haventje waar we afscheid nemen van Stu, Liza en hun zoon Fletcher.

We eten lekker op de veranda en brengen de avond door met lezen en spelletjes.

Morgen willen we de fortswalks gaan lopen en hopen dan koala's in het wild te zien!!