16-8 zwemmen met zeekoeien

17 augustus 2022 - St. Petersburg, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen mag het wekkertje weer vroeg. We worden om 800 uur verwacht bij het vertrekpunt voor het zwemmen met zeekoeien. Na het melden mogen we ons in wetsuites zien te hijsen ( ik ben bang dat een zeekoe me als een soortgenoot gaat zien😳) en gaan we naar de haven, na 10 minuten varen kunnen we het water in. Het water is hier veel minder helder dan gister tijdens het kayakken en ook dieper. We snorkelen en zien allerlei vissen. Dan denk je dat er een steen ligt maar dat blijkt een zeekoe te zijn.  Vervolgens komt die naar het oppervlak om te ademen waarbij hij hetzelfde geluid maakt als een dolfijn of walvis met hun blowhole. Die beesten zijn veel groter dan gedacht!! Dat is wel ff schrikken als ze vlak onder je omhoog ziet komen. Maar de kunst is stil blijven drijven om ze niet te storen en zij gaan wel om je heen. Hun snorharen zijn hun sensoren en die zijn zo sterk dat ze de hartslag van een mens op 2 meter afstand kunnen voelen!!! We drijven zo een tijdje in het water en dan zien we moeder en kind, prachtig!! Moeder is echt heel groot en kind dartelt eromheen, we zien het zelfs drinken bij moeders!! Het kleintje is ook heel nieuwsgierig en komt bij Rob aan zijn snorkel knabbelen en bij de gids die fotos maakt zit hij letterlijk tegen de lens aan. Die fotos en film hebben we natuurlijk gekocht maar kunnen niet worden getoond zonder computer dus die volgen later. Weer een ervaring rijker, dit was echt heel gaaf.
We rijden vervolgens richting Tampa en Saint Petersburg waar onze volgende stop zal zijn. Het is echt bloedje heet!! We huren fietsen en fietsen in Tampa de riverwalk. Een route langs de rivier voor bikers en lopers. De rest van de stad is fietsen een soort zelfmoordpoging. Overal autos en geen fietspaden dus hopen dat ze je zien dus dat hebben we maar overgeslagen. Na het fietsen eten we een pizza en drinken we met name erg veel om al dat zweten weer te compenseren. De avond dien we spelletjes bij het zwembad.

Morgen een rustig dagje. We zakken af naar Naples waar we overnachten. Daar start de route door de everglades de dag erna. We stoppen bij strandjes en relaxen

1. Jess en pino:
    17 augustus 2022
    Super gaaf dat zwemmen, dat heb ik helaas nooit gedaan. Het zijn zeker wel joekels! en benieuwd naar de foto's. Maar ik zie ook dat je in St Petersburg/ Tampa zit,.. zak je dus af via de 75 naar Napels.. Kunnen jullie een mooi uitje maken: Venice Municipal Airport (VNC), 150 Airport Ave E, Venice, FL 34285, United States. Je kunt er geweldig lunchen op de pier bij Sharky's.... althans, toendertijd hahaha ;- ) Kus pino!
  2. Robert:
    Prachtig gezin Dieuw
  3. Walter:
    Wat een vakantie!
    Viel die vijfde helm boven de begroting?
    Benieuwd naar je volgende verslag.
    Vanaf morgen verblijft je zus met haar gezin aan diezelfde
    Oostkust van de USA.
    Liefs papa