17-8 naar Naples

19 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Het plan was vanochtend even te relaxen bij het zwembad of het strand maar het regent dus dat zit er niet in.

We stappen in de auto op weg naar Naples. Een stadje in het zuidwesten tegen de Everglades aan. Het is een rit van 3 uur. En de temperatuur loopt buiten snel op!! Op de route naar Naples komen we langs vele dorpjes en stadjes met hetzelfde patroon. Highway met aan beide kanten bedrijven, winkels en eettenten. Maar dan Naples. Dit is duidelijk een welgesteld stadje. Prachtige huizen van steen ( rest van de huizen zijn vaak trailers of van hout of golfplaat) prachtig onderhouden tuinen en lanen, er staat geen grassprietje scheef!! De bewoners zijn duidelijk wat ouder en chic!! Er zijn heel veel makelaars en we leren al snel dat de huizen hier niet onder de miljoen dollar liggen!! Een bolletje ijs is ook direct 6 dollar maar dat weerhoud ons er niet van. Het is namelijk echt snoeiheet. Alleen lopen door het straatje zorgt dat het zweet werkelijk  overal uitkomt!!!

We gaan even afkoelen bij een strandje. Het water van de golf van Mexico is echt theewater. Maar wij zijn zo warm dat het toch wat afkoelt. Bij het hotel spoelen we het zout ef weer af in het zwembad en frissen we op. We eten aan het water en gaan daarna naar de pier om de zonsondergang te zien . Een prachtig plaatje. En langzaam koelt het iets af, het is heerlijk buiten, zolang je niets doet!! Alleen lopen zorgt alweer voor zweetstraaltjes over het hele lijf!!

We stappen niet al te laat in bed want morgen checken we om 800 uur uit om met bootjes in het eerste deel van de Everglades te gaan varen.