18-8 naar Miami

19 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Naar tevredenheid van de jeugd staat de wekker weer op 715 uur. Ontbijtje in het hotel en dan in de auto. Route 41 door de Everglades. We moeten ons op 845 uur melden bij een haventje om een tochtje te maken door het 10.000 eilanden gebied. Het zijn 2 persoons ‘ bootjes’. Nou ja, eigenlijk 2 surfplanken aan elkaar met 2 stoeltjes, zonnescherm, koelbox en motor. Er zijn geen andere gasten dus een private tour!! Lotte heeft een rijbewijs maar moest vanwege haar leeftijd een tijdelijk vaarbewijs halen. Na het betalen en inloggen bleek dat 1-2 uur te duren😳. Het leek me dat dat sneller kon en binnen 20 min had ik haar certificaat binnen😁. Niet dat ze erom gevraagd hebben hoor, ze vroegen eigelijk om niets, geen tickets geen rijbewijzen. Er stond verder niemand dus gingen ze ervan uit dat wij het wel zouden zijn.
Een korte uitleg en we konden gaan. Merel en Lotte samen, Rob en Pim samen en ik alleen. Zegt die gids dat het wat meer stuitert als je alleen zit, het is maar goed dat ik niet kan vergelijken!!

We beginnen rustig de haven uit en het eerste stuk mag alleen kabbelend. Maar dan mogen de gashendels open en stuiteren we over het water met 50 km/uur. Erg gaaf en lachen. Pim mag het stuur bedienen en hun boot zigzagt over het water! Lotte heeft de gashendel maximaal open en haalt bijna de gids in die op een jetski rijdt. Ik hobbel er achteraan….

We stoppen op een strandje, parelwit zand met schelpen waar we een stukje lopen. Aan de ene kant de golf van Mexico en aan de andere kant het zoetere water van de Everglades.

De terugweg een andere route ( al is het overal mangrove bossen aan beide kanten van het water) en inmiddels heeft ook Merel het stuur overgenomen, het gaat heen en weer in een razend tempo met heel veel plezier!

We gaan te hard om überhaupt dieren te zien maar ook de gids heeft niets gezien. Bij terugkomst in de haven blijken er 3 alligators in ons stukje te zwemmen!!!!

Een heerlijk tochtje gehad rijden we de route verder, het is inmiddels enorm warm, dat hadden we op het water niet door!!!

We stoppen bij wat uitkijkpunten en zien daar opnieuw alligators. Die liggen rustig in het water maar observeren alles.

Het kleinste postkantoor van Amerika staat in de Everglades. Een heel klein huisje en het is nog bemand ook!!!! Daar hebben we de kaarten op de bus gedaan😁

Bij Joanies crab cafe stoppen we voor wat drinken en de als zeer goed aangeschreven key lime pie. En die is heerlijk al is het wel mierzoet en enorm machtig.

We rijden verder richting Miami en daar is het direct gedaan met de rust. Weer schreeuwende reclames, files en troep op straat. Ons verblijf dezer dagen is een huis  via booking.com van particulieren gehuurd en is prima! Beetje klein voor 6 personen maar we zijn toch alleen daar om te slapen! De avond brengen we er wel door. We hebben  erg behoefte aan weer een keer groente eten dus maken we zelf pasta en sla, heerlijk!!

Miami is een mengelmoes van culturen en dat wordt gelijk duidelijk als we boodschappen doen. De voertaal is spaans hier!! En er lopen overal kippen en hanen rond. vinden ze hier heel normaal.

We doen spelletjes en na een douche stappen we fris in bed. Morgenochtend richting het strand en ‘s middags halen we Joep op!