New york

14 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

14-8

Vandaag  gaan we van Washington naar New York. Per dubbeldekker bus. Door wat vertragingen met de metro komen we maar net op tijd maar om 1000 uur rijden we en om 14.15 uur zijn we in the big apple!!!

Wauw wat een enorme stad, drukte en kakafonie aan geluiden. We lopen vanaf de bus naar ons appartement aan west 31 street en treffen en leuk klein appartement met 3 x een 2 persoonsbed strak naast elkaar een klein keukentje en een badkamer die in de kledingkast is gebouwd maar alles functioneert prima.

We vertrekken om de stad te verkennen en de eerste stop is times square, wat een drukte, en de schreeuwende lichtreclames maken continu beweging om je heen, helaas is het inmiddels flink gaan regenen en gaan we naar het rockefeller building om over de stad uit te kijken vanaf de 70e verdieping. Eer fantastisch uitzicht naar alle kanten van de stad, je ziet ook gelijk hoe enorm dicht op elkaar al die wolkenkrabbers staan en dan staat er een oudere stijl gebouw naast van enkele verdiepingen.

We gaan ergens pizza eten en om te schuilen voor de volgende flinke regenbui duiken we madame tussauds in waar we op de foto gaan met veel beroemdheden. Als we eruit komen is het inmiddels schemerdonker en lopen we nog een keer over times square , het is nu nog lichter dan overdag!!! We eindigen de dag met het empire state building. Daar kun je vanaf de 86e verdieping over de stad uitkijken, een prachtuitzicht met alle lichten van de stad.

Tegen 23.30 terug in het appartement en valt iedereen moe in zijn mandje.

1. Walter:
    16 augustus 2018
    Zo te lezen is daar alles: BIG !!
    Ik krijg twee hoog al zwabber benen.

Geniet nog een paar dagen en dan een goede terugreis.
    Papa-grootvader
  2. Marielle:
    17 augustus 2018
    Geweldige stad he, geniet!