New york

15 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

15-8

Vandaag maar niet al te vroeg op. Tegen 9.30 uur is iedereen wakker en na het ontbijt gaan we naar het NFL experience, dat is een 4 verdiepingen tentoonstelling over de national football league, het amerikaanse football dus. Een hele leuke ervaring waar je veel dingen mag doen, 4D film, zelf de bal gooien op een target, hoe hoog kun je springen, virtual reallity film, de schouderbescherming proberen, alle bekers en versiersels eromheen bekijken.

Daarna lopen we naar de pier waar we een boottocht over de hudson river maken met de prachtige skyline van de stad en gaan we vlak langs het vrijheidsbeeld en varen we onder de brooklyn bridge door.

Bij de pier ernaast ligt een enorm vliegdekschip waar we ook even gaan loeren. Op het dek staan allemaal ouder vliegtuigen en helikopters en binnen allemaal informatie over de boot en onderzee boten waar je zelf ook weer in mag klimmen etc dus grappig!

Na dit tochtje nemen we de metro naar de bronx waar het yankee stadium ligt voor de wedstrijd van de tampa bay rays tegen de new york yankees, een baseball wedstrijd, honkbal dus.

Er kunnen 54000 mensen in het stadion en het is 3/4 gevuld!!

We hadden ons nooit gerealiseerd dat honkbal eigenlijk een heel traag spelletje is waarbij veel door de werper (pitcher) wordt bepaald. Die gooit de bal zo dat hij moeilijk te slaan is waardoor er relatief weinig echte actie is maar vaak de speler uit is voordat hij de bal geslagen heeft, gelukkig nog wel een homerun. De wedstrijd duurt uiteindelijk 3 1/2 uur. Bij de yankees speelt ook de in amsterdam geboren Didi Gregorius, die maakte er nog wel wat van gelukkig. De yankees verliezen met 6-1!!

Na de wedstrijd terug naar het appartement en moe maar voldaan gaan slapen

1. Marielle:
    17 augustus 2018
    Ha joep, staat je goed zo'n honkbal outfit
  2. Wleenaers:
    17 augustus 2018
    aan de foto,s te zien een hele leuke ervaring,blije gezichten
    hadden jullie talent bij het werpen? nog een dagje
    veel plezier!!