New york

16 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

16-8

Vanmorgen vertrekken we met de metro richting little Italy en Chinatown. We struinen wat rond door de wijken daar met een overvloed aan souveniers en prullariawinkels. Heel grappig is dat de ene straat alles in chinees staat met hun schrift, hun winkels hun eten en de andere kant van de straat alles in italiaans met bijbehorende winkels en eten.

We gaan daarna te voet over de brooklyn bridge, gelukkig hier wel alle kabels goed vast, wat een drama in Genua.

Een mooie brug met een prachtig uitzicht over de stad.

Aan de Brooklynkant nemen we de metro naar de plek waar we verzamelen voor de streetart tour. We treffen een zeer enthousiaste puertoricaanse dame die vol overtuiging vertelt over haar ideeen over graffiti en het ontstaan ervan. We zijn in Bushwick , een arme wijk die langzaam in opgeknapt en wordt overgenomen door de rijken. Hier is de Bushwickcollectie. Verschillende streetart artiesten hebben hier prachtige muurschilderingen gemaakt en we lopen een route langs deze schilderingen waar de gids over artiest en stroming vertelt. We zien een muurtekening van een ballarina die mam ook heeft gemaakt!!

Rond 1730 stappen we weer in de metro , op weg naar coney island war aan het strand een soort pretpark is gebouwd. Daar lijkt ieders vermoeidheid als sneeuw voor de zon te verdwijnen en er wordt genoten van achtbanen en wildwaterbanen. We eten wat aan het strand en nemen dan weer de metro terug naar het appartement. Om even aan te geven hoe groot de stad is.... we gaan met de expressmetro die maar op een paar stations stopt en we hebben de directe metro. We zitten 50 min. In de metro!!!!

Nog even lekker douchen want de stad is erg warm en dus plakkerig en dan allemaal zo in slaap

1. Wleenaers:
    17 augustus 2018
    wat een overweldigende stad! die muurschilderingen ook,zou ik daar nog aan de slag kunnen?? en nog kermis ook
    we dachten dat a,dam groot was!! liefs!gaan jullie morgen nog wat doen,hoe laat jullie tijd vertrek je? ieder geval vast een hele goede reis! ik hoop dat jullie happy terugkomen!
  2. Marielle:
    18 augustus 2018
    Leuke foto met jullie op de bridge en de stad erachter! Wat is het toch een gigantische stad. Mam grijp je kans !