New York

17 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

17-8

Vanmorgen uitgeslapen en rustig opgestart want een stad is toch wel heel vermoeiend. We gaan naar het 9/11 museum en memorial. Dit is erg indrukwekkend. Veel persoonlijke verhalen die je een brok in de keel bezorgen. Bijna 3000 mensen omgebracht en waarom? Vanwege een verschil in geloofsovertuiging. We zijn als mensenras dus erg hardleers, al eeuwenlang is dit onderwerp van oorlogen en conflicten, verdrietig.

We gaan vervolgens naar het groene hart van new york, central park. Hier struinen en fietsen enorm veel mensen maar zonder de lichten, verkeer en geluiden van de stad.

We stappen nog in de hop on en hop off bus waar we aan het begin on gaan en pas aan het eind van de rit off. We genieten nog 1x van alle highlights en gebouwen maar of het slim was om dat op vrijdagmiddag in de spits te doen?.

We eten bij een bbq restaurant. Een waanzinnig groot restaurant van 3 verdiepingen waar de specialiteit naasr ribs en wings ook cocktails is. Een mooie afsluiter.

New York was geweldig! Maar je hebt wel weer even nodig om uit te rusten. ;-)

Het waren weer geweldige weken!

1. Wleenaers:
    18 augustus 2018
    vlgs ons een geweldige reis hoop dat je tijdens de vlucht iets bij kan komen! welkom thuis!!!! voor iedereen een kus!!