magnetic island

8 augustus 2017 - Magnetic Island, Australië

8-8

Na een lekker ontbijtje met vers fruit stappen we in de auto naar horseshoe bay. We gaan een jet ski tocht maken!!

Na uitgebreide invullijsten waarbij je aangeeft hen niet aansprakelijk te stellen als je dood gaat of ernstig gewond raakt ( ja dit nodigt echt uit om te gaan...) krijgen we volledige wetsuites aan dus met lange mouwen en tot op de enkels, een bandana op het hoofd en een skibril.... ( we gaan toch op het water?? Niet op bevroren water??)

We krijgen instructie en dan mogen Pim en ik als eerste. Je moet 16 jaar zijn om de jet ski te bedienen dus Pim mag achterop bij zijn moeder. We oefenen even in de baai en het is geweldig, ik wil ook zo' n jetski, mag vast wel op busloo.

Nadat iedereen even geoefend heeft gaan we met de instructeur de zee op, eerst het wat rustiger water langs de kant van het eiland om een beetje te oefenen en dan ook steeds verder de zee op waar we snelheden tot 50 km/uur halen en over de golven springen, het water spat ons om de oren en nu begrijpen we de skibril ook, het is fantastisch. Joep en Lotte zitten samen op een jetski en wisselen steeds af wie er mag sturen, Merel zit bij Rob achterop en Pim bij mij. Onze instructeur vertelt ons over het eiland en de dieren in de zee, in de verte zien we walvissen opspringen uit het water, het blijft een machtig gezicht.

Halverwege kun je midden op zee gaan zwemmen en natuurlijk ligt Merel snel in het water. Later vertelt de instructeur dat een maand geleden ook iemand ging zwemmen en toen zij weer op de jetski klom zag ze een 7 meter grote walvis vlak onder haar zwemmen!!! Helaas zagen we ze vandaag niet van heel dichtbij.

Dichter bij de kust zien we nog 2x een white belly eagle vliegen, deze vogels hebben een spanwijdte van 2 meter!!

Na een tocht van ruim 2 uur gaan we weer terug naar horseshoe bay en de instructeur geeft aan dat Pim en Merel ook wel mogen sturen het laatste stuk en dat is natuurlijk super. Met een dikke grijns komen ze uiteindelijk van de jetski af!!

We gaan in ons huis lunchen en daarna relaxen op het strand van alma bay. We lezen, zwemmen, klimmen op rotsen ( rara wie zou dat zijn?) en genieten.

Rob maakt het avondeten weer klaar en we eten lekker op de veranda.

Morgen gaan we weer met de ferry naar het vasteland en rijden we naar airlie beach, dit is de plaats waar je toegang hebt tot de whitsunday eilanden, waar we overmorgen een zeiltocht zullen maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Walter:
    Het blijft een feestje!
    Gaat al dat "geploeter"in het water niet ten koste van jullie kleurtje?
    Stuur eens een portretfoto van jullie zessen!
    Ga zo door, papa
  2. Marielle:
    9 augustus 2017
    Fantastische verhalen. Wat een mooie plekken en te gekke activiteiten, veel op het water, ik ben jaloers hoor! Geniet ervan, gr Guus.
  3. Wleenaers:
    9 augustus 2017
    jullie kunnen dit verhaal makkelijk aan disney verkopen,als onderdeel van een rei om de wereld! wat een ervaring,merel is de klimgeit samen met pim?jullie raken niet uitgepraat,maar het zit diep in je hoofd! laat je constant blij verassen! dikke kus
    en veel plezier nog !
  4. Maureen:
    9 augustus 2017
    Wat fantastisch allemaal! Geniet ervan!. Een ervaring om nooit te vergeten.
    Groet, Maureen, Arjan en kids.
  5. Jessica:
    11 augustus 2017