jackson/bear lake

6 augustus 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

6-8

We staan op 800 uur op en ontbijten met fruit. Daarna de camper weer rijklaar maken en op pad, het is een uur rijden naar Jackson waar we moeten verzamelen voor het raften. De route is prachtig met de zon die op de toppen van de bergen schijnt.

Om 1000 uur melden we ons bij mad river raften. Vandaar gaan we met een gele schoolbus naar de rivier, zo’n 30 miuten rijden. Snake river is de rivier waarop het gaat gebeuren, de rivier staat inmiddels weer zo’n anderhalve meter lager dan in de lente wanneer er veel smeltwater is maar nog steeds genoeg versnellingen. We zitten met 16 in een boot en we hebben Ryan als chef mee, een doorgewinterde outdoorman. Continu grappige verhalen . Pim zit voorin de boot en wordt bij iedere versnelling nat, de rest zit achterin en krijgen wel spetters maar geen golven water zoals pim.

Na een aantal versnellingen is er een stukje rustig stromend en worden we uitgedaagd even te gaan zwemmen en natuurlijk laat Merel zich dat geen 2x zeggen en kukkelt over de rand, erg koud, het water is 5 graden!! Na enkele minuten wordt ze weer op de boot getrokken door Rob met blauwe lipjes.

Dan wordt Pim uitgedaagd om voorop de boot te zitten als een rodeostier met zijn voeten richting het water.Pim doet dit gelijk en we gaan op een paar flinke versnellingen en drops af. Ik met enorme stress natuurlijk maar Pim vindt het prachtig en gaat bij de 2e golf achterover de boot in, volledig doorweekt. Maar hij is 2 golven blijven zitten en heeft dus gewonnen van de andere boot, joh Pim held!!

We genieten van deze rit over de rivier. Onderweg zien we een bald eagle, een oprey ( dit is een seahawk, een havik die vis vangt in de rivier), en 2 bevers die liggen te slapen, enorme beesten van zo’n 35 kg!  Bevers zijn nachtdieren dus ze liggen nu voor pampus in een inham in de rotsen, gaaf hoor!

Voor we het weten is  de anderhalf uur voorbij. We hebben 8 miles  gevaren maar het was echt zo voorbij. Iedereen vond het geweldig dus dit wordt vast een nieuw familieuitje om te herhalen.

Na een lunch bij de mac rijden we naar bear lake, zo’n 3 uur rijden waar we de nacht doorbrengen op een camping direct aan het strand van het meer, een prachtig plekje.

Lekker chillen met films, boeken en spelletjes.

Morgen wil de jeugd wel optijd opstaan, we rijden dan naar park city om te shoppen......

1. Wleenaers:
    8 augustus 2018
    stoer !!!!! kunnen jullie niet beter monopolie of zo dit lijkt me zo eng ,kreeg de mail gelukkig toen het al klaar was!! morgen veel plezier op het bountie eiland!! dikke knuffel mam
  2. Marielle:
    12 augustus 2018