Las vegas

9 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

9-8

Vanmorgen eerst richting de shopping mall, Rob rijdt ons weer vakkundig door de straten van las vegas. Vervolgens wordt er gretig gewinkeld bij alle merkshops al kan de een wat beter slagen dan de ander. Na een paar uur hebben we het wel gezien en stappen weer in de camper om naar de andere kant van las vegas te rijden want daar is een schietbaan die we eens willen proberen.

De mensen allervriendelijkst daar gaan ons uitleggen welk pakket welke wapens heeft en we staan ze schaapachtig aan te kijken, het zegt ons helemaal niets. We nemen uiteindelijk 4 handwapen pakketten en 2x de automatische geweren. We voelen ons net militairen. De oog en oor bescherming op en natuurlijk alle papieren invullen en dan mogen we de baan op.

Merel begint met het handpistool en staat als een volleerd killer te schieten!!ondertussen schrikken we ons steeds de zenuwen van de schoten in de baan naast ons, we laten ons vertellen dat ze daar met een “50mm” schieten en dat geeft een onwijs harde knal die je ondanks de gehoorbescherming goed hoort en daarnaast voel je het in je hele lijf. Pim houdt het voor gezien en wij gaan dan ook wat drinken terwijl we de anderen door een raam kunnen zien. Ondertussen staat Lotte als een echte “badgirl” zowel het handgeweer als het automatische wapen leeg te schieten!! Joep dacht al dat hij dit goed zou kunnen en vindt dat dit nu bevestigd is. En Rob heeft ook een talent hiervoor!! Al moet gezegd worden dat Lotte al bij de eerste schoten alles zuiver in het doel had.

We verbazen ons erover hoe makkelijk je dit allemaal mag doen hier. Er komen ook mensen met eigen wapens en munitie binnen om even te oefenen..... en dat zijn soms belachelijk grote wapens.

Je kunt hier in Las Vegas zelfs oorlogje spelen vanuit een helikopter, dan mag je vanuit de helikopter met een automatisch wapen doelen op de grond raken...... het is toch een bijzonder land..... Maar dat vonden we echt niet pedagogisch verantwoord dus hebben we niet gedaan.

De adrenaline stroomde na deze activiteit behoorlijk, en we zijn  naar de camping achter hotel circus circus gegaan. Een deel is het zwembad ingedoken en een deel is de tassen in gaan pakken, vervolgens restjes eten en daarna naar de strip. Een bizar gehaal van megahotels, enorm veel licht, schreeuwende reclames en bijzondere figuren. We belanden in ceasars palace, een megahotel en casino met ook een enorm groot winkelpromenade met een plafond die je doet denken dat je buiten loopt. Allemaal replicas van fontijnen en beelden uit de romeinse tijd, bizar maar wel heel gaaf. De mannen zien (opnieuw) een nike store en duiken naar binnen waar ze nike tech zien en daar alletwee een trainingsbroek kopen. Het wordt bijna tijd voor een extra koffer ben ik bang. Het is om 2300 uur nog steeds snoeiheet. Er staat een warme wind en het wordt niet kouder dan 38 graden. We lopen terug naar de camping en na een douche stappen we om 00.15 allemaal bekaf ons bedje in.