Start van de reis naar USA

27 juli 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

27-7

Vandaag begint onze reis door de rocky mountains en washington en new york!

De vlucht gaat van Amsterdam naar Munchen en dan van Munchen naar Denver. Helaas heeft de eerste vlucht een vertraging van 1,5 uur waardoor de aansluitende vlucht naar Denver niet te halen is. We worden omgeboekt naar een vlucht van delta airlines van Amsterdam naar Salt lake city. Vervolgens van Salt lake city naar Denver. Spannend is de overstaptijd van 1 uur, het veiligheidsprotocol vraagt vaak meer tijd, maar ja daar kunnen ze in Amsterdam niets aan doen wordt er gezegd en dan moeten we dan zn maar daar regelen!

De vlucht naar Salt lake City gaat erg soepel, we kunnen zelfs whatsappen op de wifi van het vliegtuig, grappig. We landen een half uur eerder dan gepland dus dat maakt de overstap ruimer. Maar dat was iets te positief bedacht. Voor de douane check staan 2 rijen, 1voor de amerikanen die zelf elektronisch de controle doen en vervolgens staan er 2-3 douanier klaar om stempels te geven dus dat gaat erg snel. En 1rij voor de toeristen, daarvoor zit 1 en soms 2 douaniers klaar die alle procedures van het gesprekje, de foto en de vingerafdrukken doen dus in de rij van 60meter zijn we na 30 minuten 5 meter opgeschoven. De dame van delta airlines geeft aan dat ze het heel vervelend vindt maar dat de politie daarover beslist. Als ik een douanier aanspreek dat we een conecting flight hebben is het vriendelijke antwoord “ we don’t care” dus we kunnen de vlucht naar Denver wel vergeten!!!

De vlucht zou om 1400 vertrekken, om 13.25 komt een andere douanier met het plan dat iedereen die eerder in de USA is geweest met hetzelfde paspoort ook via de rij van de amerikanen mag. Gelukje dat we 2 jaar terug in Orlando waren dus snel uit de rij, via de computers de vingerafdrukken en de fotos en langs de douanier de de stempels zet. Snel bagage ophalen en weer inchecken. Weer door de douane die 4 van onze handbagage aan een extra inspectie willen onderwerpen!!! Rob blijft bij de bagage met de drie oudste. Merel en ik rennen alvast naar de gate waar we om 13.56 zijn en er gelukkig nog een rij staat om het vliegtuig in te komen, Rob en de kids volgen 5 minuten later en we halen het vliegtuig!!! Het vliegtuig vertrekt om 14.30 uur voor een vlucht van 5 kwartier. Een hobbelig ritje met veel turbulentie. De piloot laat ons weten dat er vanwege weersomstandigheden wat uitwijkende routes worden gevlogen, uiteindelijk na 2 rondjes om Denver is er niet voldoende benzine over om in Denver een nieuwe landpoging te doen dus een landing in Colorado springs om te tanken. Daar zijn we 5 kwartier op aan het wachten maar uiteindelijk weer de lucht in voor de vlucht van 13 minuten!!!

Om 17.45 uur landen we uiteindelijk in Denver, ruim 3 uur later dan oorspronkelijk gepland maar we zijn blij er te zijn!

Na een telefoontje naar het hotel worden we keurig opgehaald met een shuttlebusje en hebben we een zeer ruime 6 persoonskamer. We zijn bekaf, gaan even ergens eten. Dan allemaal even douchen en om 20.30 uur ligt iedereen te slapen. Morgen weer vroeg op, we worden om 7.30 uur bij de camperhuur verwacht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wleenaers:
    2 augustus 2018
    fijn om jullie verhalen te lezen,krijg ze nu alle vijf tegelijk
    super!!