yellowstone national park

3 augustus 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

3-8

Vanmorgen op de camping een pannenkoekenontbijt. Klinkt goed maar viel als een blok beton op de maag. Vervolgens vertrokken naar yellowstone national park. Opnieuw de rocky mountains in dus veel slingerwegen maar prachtige omgeving. In yellowstone gaan we naar old faithful, een gebied met verschillende geisers, en hot tubs. We maken een wandeling langs verschillende geisers waarvan er een aantal stomen en sommige pruttelen.

Vanaf een uitkijkpunt kijken we naar old faithful, een geiser die tot 50 m hoog spuit en dat iedere 1-2 uur doet. We lopen langs verschillende andere geisers en de zwavellucht is behoorlijk indringend. Verschillende plekken hebben een bruine/oranje of groen/blauwe kleur. Dit komt door de microorganismen die in dit hete water leven.

We krijgen ook nog het spuiten van de “grant geyser” mee deze spuit 60 meter hoog, houdt 10 min aan en spuit in die tijd 30000 liter water omhoog!!

We rijden verder naar Norris waar we opnieuw geisers bewonderen waaronder “the steamboot” je raadt het al, heel veel stoom ( en stank)

Onder gemopper van de jeugd die de stank wel zat zijn stoppen we nog even bij de “mud volcano” , een borrelende modderpoel waar de stank helemaal niet  meer te houden is en dan krijg ik een veto dat we niet de wandeling daar gaan maken;-)

De route terug naar de camping gaat langs hayden valley waar wildlife soms te zien is. We parkeren langs de weg en koken daar, nou ja we warmen ravioli op en eten dat terwijl we uit het raam loeren en jawel, we zien een stuk of 10 “ elk” uit het bos komen, dit is het een na grootste hertensoort en we spotten verschillende kuddes  bizons ,helaas geen beren.

Ondanks protest van iedereen gaan we morgenochtend om 600 uur opnieuw op zoek naar wildlife, want we willen natuurlijk graag een beer zien, al vrees ik dat de jeugd de hele dag nukt van het vroege opstaan, we gaan het zien.