yellowstone

4 augustus 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

4-8

De wekker staat op 5.40 uur, Rob probeert me nog te overtuigen dat het nog te donker is maar ik houd voet bij stuk. Om 6.00 uur rijden we de camper van de camping met de 4 kids nog slapend in hun bedjes. Pim komt al snel zijn bed uit om met ons mee te zoeken naar wildlife. We zien opnieuw de kuddes bizons en de groepen met herten/elk. De herten staan zelfs vlak naast de weg en dan zie je pas hoe groot ze zijn!!

Maar klap op de vuurpijl is de grizzlybeer die we zien. We stoppen op de weg, er is verder niemand in de buurt en kunnen hem een tijdje volgen en fotos maken, echt fantastisch!, zelf de jeugd komt hun bed uit bij het woord beer en genieten ervan.

Mijn dag kan niet meer stuk.

We rijden door naar Mammoth waar hot springs zijn in terrassenvorm. Die terassen verschuiven in de loop van de tijd. In het warme water zitten bacterien die sulfidezuur maken die de rotsen oplost, met het water stroomt dit verder en wordt later weer afgezet waardoor de berg “ verplaatst”.

Vervolgens rijden we naar canyon waar de yellowstone river stroomt, dit wordt de grand canyon van yellowstone genoemd en het lijkt er inderdaad wel wat op, een diepe kloof waarin de rivier stroomt en een enorme waterval van 300 m hoog. We maken een wandeling naar een uitkijkpunt waarbij Merel en Joep de continue behoefte hebben om op rotsen langs de rand te willen springen en staan, hier krijg ik papbenen van!!

Aan het eind van de middag gaan we even chillen op de camping, even lezen en spelletjes doen. Rob zorgt weer voor een pastamaaltijd en tegen 2000 uur gaan we nog een keer ons geluk beproeven, zouden we opnieuw wildlife spotten?

We hebben de bizons en de elk opnieuw gezien maar helaas geen beren. Ik mag morgen niet weer om 600 uur op pad want het is 5 tegen 1 😕er is gestemd voor uitslapen....