23-8 miami

24 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een rustig dagje. De jeugd mocht uitslapen en langzaam opstarten. We zijn naar little havanna gereden. De wijk waar de meeste cubanen wonen. Er heerst gelijk een andere sfeer. Alles is in het Spaans en overal de klanken van zuid Amerikaanse muziek uit restaurants en bars. Heerlijk!!

Een oudere meneer spreekt ons aan en vertelt waar we allemaal even een kijkje moeten nemen. Het dominopark, een plek waar de oudere bewoners elkaar ontmoeten om domino te spelen, het nationale spel van Cuba. Er wordt fanatiek gespeeld en gepraat. Je mag daar alleen aan de tafels spelen als je lid bent van de club en ouder dan 55 jaar. Er is een sigarenwinkel waar enkele vrouwen op cubaanse wijze de sigaren rollen, ze hebben hun eigen ‘walk of fame’ dwz sterren in het trottoir van bekende cubaanse en zuid amerikaanse beroemdheden. En een ijssalon waar we de cubaanse smaken kunnen proeven, de ene lekkerder dan de ander maar het is in ieder geval lekker koud!!

Vervolgens rijden we naar het strand voor een middagje relaxen, zwemmen en spelletjes doen.

Na een opfrisbeurtje in ons huis rijden we voor de laatste avond naar south beach waar we in een Cubaans restaurant eten. Lekkere muziek, lekker eten, heel gezellig. Daarna lopen we voor een laatste keer naar ocean drive om nog even mensen te kijken en dan op naar huis. Het zit erop, morgen vliegen we weer naar huis. Een avondvlucht. We moeten om 1200 uur ons huis uit zijn en rijden  naar een mall vanwege de airco!!! Het lijkt ons mede voor de andere passagiers erg onplezierig als wij drijfnat en stinkend van het zweet naast hen gaan zitten voor een vlucht van 9 uur ;-). En de jeugd hoopt de laatste vrije ruimte in de koffers nog te vullen😁

We hebben geweldige weken gehad, met prachtige natuur, wildlife gezien, leuke activiteiten en als afsluiting met het volledige gezin genoten in Miami.

1. Jess en pino:
    24 augustus 2022
    Jullie hebben het goed gehad, meer dan goed zelfs! Fijn! Goede vlucht terug en shop nog even goed kids! Kus pino
  2. Brenda:
    24 augustus 2022
    Wow, wat een prachtige verhalen waren het. Erg mooi om te lezen. Jullie hebben echt een topvakantie gehad. Goede vlucht terug. Liefs uit waz