23-8-23 Jimbaran

23 augustus 2023 - Kuta, Indonesië

Vandaag willen we naar Kuta naar het strand omdat het daar wat levendiger is dan het strand in Jimbaran. We ontbijten om  800 uur en tegen 900 uur is de taxi er. Ze hebben hier allemaal autos voor 7 personen dus kunnen we in 1 taxi. Met een klein half uur zijn we in Kuta. Dit is het meest toeristische gedeelte van Bali en dat is te zien aan de eindeloze hoeveelheid winkeltjes met houtwerk, t shirts, schoenen , prullaria en kleding. Er is ook een enorm winkelcentrum met allerlei merkkleding. Daar zie je alleen maar toeristen, allemaal normale europese prijzen. Dit is echt gebouwd voor het toerisme. Bij binnenkomst van het complex wordt je tas gecontroleerd. Dit nav de bom die jaren geleden in een discotheek veel mensen het leven kostte. Midden in de winkelstraat op de plaats van het drama is nu een memorial gebouwd. Putu vertelde ons al eerder dat het moslim extremisten waren die de bomaanslag pleegde. Het heeft op Bali niet gezorgd voor rivaliteit tussen de verschillende geloven. De balinees interpreteert het als een slecht deel van de mensen die hun eigen geloof niet begrijpen en kijken andere moslims er niet op aan.

Het strand is mooi en hier genoeg bedjes maar ook duidelijk hogere prijzen. Maar wat kan ons het schelen, we genieten. Kunnen mensen kijken ( en die aziaten zijn hilarisch, volledig gekleed het water in inclusief hoed want oh wee als je zon op je huid krijgt.)

De zee heeft hier meer golven wat leuk is om in te springen. En af en toe even het winkelgebied in als als afwisseling maakt het een prima dagje. Het is wisselend bewolkt maar dat is prima, de zon is echt heel warm. We borrelen op het strand en na zonsondergang wandelen we door de straatjes. Turkije is er niets bij met al die winkeltjes!!! We eindigen met eten en stappen een restaurant aan de winkelstraat in, om te brullen is het hier, muziek staat hard met nummers uit jaren 80 en 90. De serveersters schreeuwen biven de muziek uit en dan starten ze ook nog karaoke. Hoe grappig is dat!!

Met de taxi weer terug naar ons hotel, een oase van rust😁

Morgen laatste stranddagje, we gaan nog even genieten!!

1. Wleenaers:
    25 augustus 2023
    Het blijft feest bij jullie hè?Nu geniet er maar van!veel plezier! Liefs mam
  2. Wleenaers:
    25 augustus 2023
    Een feestje om jullie verhalen te lezen!!