Jimbaran 21-8-23

22 augustus 2023 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Vandaag vertrekken we uit Lovina naar Jimbaran in het zuiden van Bali voor de laatste dagen van onze reis.

We gaan eerst naar de oude markt van Singaraja.Aan een weg loop je een klein steegje in en achter de gevels bevindt zich een enorme markt. De doorgangen tussen de kraampjes zijn niet meer dan 50 cm breed en er is van alles. Een enorme selectie met groente en fruit, putu koop voor ons het jackfruit en dat smaakt heerlijk!!! Dan de afdeling vlees en vis en daar zou je acuut vegetariër worden… alles ligt ongekoeld in de hitte van 32 graden en vliegen zijn er enthousiast. En de geur🤢. Snel door naar de andere afdelingen. Merel heeft helaas nog koorts en fors hoofdpijn dus wij gaan even afkoelen in de airco van de auto waar ze op de achterbank in slaap valt, gelukkig een 10 persoons busje dus zij kan rustig blijven liggen en slaapt vervolgens 3 uur!!

De rest hebben de markt verder bekeken en Lotte komt terug met sarong en kanten bloesje die ze hier traditioneel dragen bij ceremonies. Ze heeft bij thuiskomst een 21-diner in indonesie thema dus ze is er klaar voor!!

Dan vertrekken we voor de rit naar Jimbaran, het is net geen 100 km maar via bergweggetjes en soms slecht onderhouden wegen en in het zuiden veel files doen we er 5 uur over!!

We stoppen onderweg 2 x voor uitzichten op de rijstvelden en bij een tempel met een slapende boeddha. Een enorm groot wit beeld. Ik schreef eerder over de geringe verschillen tussen hindoeïsme en boeddhisme maar vergat een belangrijk verschil. Het boeddhisme is vegetarisch , het hindoeïsme niet.

Ons hotel is wat hoger gelegen dus dat wordt iedere dag weer een kleine workout om naar het strand te gaan en met name weer terug naar het hotel maar dat compenseert voor de luie stranddagen. De kamers zijn geweldig. Rob en ik hebben onze badkamer buiten, fantastisch!

We wandelen naar het strand waar we met een drankje naar de zonsondergang kijken. Vervolgens zoeken we een tafeltje aan het strand bij een visrestaurant. Het is prachtig zitten maar we hebben wel brandende ogen van de bbq rook!!

De wandeling terug naar het hotel is in 15 minuten gedaan en dan duiken we ons bedje in.

1. Marielle:
    22 augustus 2023
    Even relaxen de laatste dagen, heerlijk! Voelt Merel zich weer wat beter?
  2. Walter:
    22 augustus 2023
    Op de fiets was waarschijnlijk sneller gegaan. Maar dat had Merel dan niet zo leuk gevonden.
    Maar zo’n markt had ik graag willen zien. Nu nog een paar dagen genieten aan het strand ( en denken aan familievakanties in Belek) en dan weer een lange terugreis. Maar nu is de accu opgeladen! ( en de rug ook?). Nog fijne dagen. Liefs Papa