Miami 22-8

23 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen het wekkertje weer om 700 uur om naar de Everglades te gaan. We willen daar fietsen en ivm de hitte niet te laat beginnen. Als we weg willen gaan is er een enorme stortbui, mmm benieuwd of dat goed komt. Maar na 15 minuten is het over en vertrekken we. Al blijven de donkere wolken wel hangen en drupt het af en toe. Maar als we in de Everglades komen is het droog en alweer erg warm. We halen de huurfietsen op en rijden de shark valley loop. Een geasfalteerde weg voor fietsers van een klein 25 km door de Everglades. We noemen de Everglades een moeras maar eigenlijk is het een heel langzaam stromende rivier van 100 miles lang en 66,2 miles breed. Het water stroomt 1 mile per dag. We zien een aantal grote reigerachtigen en veel vlinders en de muggen voelen we met name. Maar natuurlijk goed voorbereid, na muggenspray hebben we er geen last meer van.  Halverwege de route is een uitkijktoren, 360 graden uitkijken over de graslanden/water. Prachtig!! Vervolgens wagen we ons aan de 2e helft, het is echt heel warm maar zolang we blijven fietsen is er iets van warme wind. Als we stoppen zijn we binnen 2 minuten drijfnat van het transpireren!! Onderweg zien we een alligator in het water naast de weg, hij ligt op 3 meter afstand  van ons, heel bijzonder. Als lijkt hij niet echt in ons geïnteresseerd te zijn.

Na  een kleine 2 uur zijn we weer terug bij het visitor centrum en leveren de fietsen weer in.

We rijden naar Coopertown waar we een tochtje met de airboat gaan maken. We vliegen bijna over het water wat heerlijk is, als de boot even stilligt staan we midden in de zon op het heetst van de dag en dat is echt niet te doen!! Maar we zien wel een alligator vlak langs de boot zwemmen!!!

We zijn inmiddels zo warm dat we blij zijn als we weer in de auto met airco zitten!! We rijden naar een overdekt winkelcentrum met airco omdat er toch nog even gekeken moet worden of er nog iets leuks is…. En er wordt opnieuw aardig ingekocht.

We frissen thuis even op en rijden dan naar hartje downtown Miami waar we naar een drive in bioscoop gaan. Midden tussen de wolkenkrabbers is een klein veldje waar we op gaan staan. Stoeltjes mee om naast de auto te zitten, merel en joep vanuit de achterbak van de auto. Geluid via een versterker die we te leen krijgen en de eigenaar, die erg enthousiast is en de film opdraagt aan zijn Nederlandse gasten, komt ons daarna popcorn, snoepzak en water brengen. Het is een feestje!! We zien de film Maverick van Tom Cruise, een soort Topgun van 30 jaar geleden. We hebben een topavond gehad!!

1. W.:
    23 augustus 2022
    Het blijft een feestje zo te lezen.
    Jammer dat jullie met het laatste hoofdstuk
    bezig zijn? Volgens de KNMI gaan wij het hier voor jullie een beetje opwarmen. Welkom terug. Hoe laat? Papa
  2. Jess en pino:
    Geweldig allemaal, maar zo warm! En gaaf ook die drive-in Bioscoop! Liefs Pino