Start bali reis

5 augustus 2023 - Canggu, Indonesië

Vrijdagochtend om 500  Uur allemaal blije koppies…. Om 5.30 uur vertrek naar Schiphol. Lekker rustig op de weg en rob en joep zetten ons met bagage af en rijden door naar de parkeerplaats. Wij sluiten alvast aan bij balie 24 voor het inchecken, dat kon helaas niet online. Inchecken gaat snel en soepel en de security daarna is gewoon doorlopen, geen wachttijd. Daarna even rondlopen en ontbijten. Op schema het vliegtuig in en prima plekken met extra beenruimte, wat een luxe. Ik dreig al snel in slaap te valleen en word na een uur wakker, blij dat ik het opstijgen helemaal niet heb gemerkt! Maar dan kijk ik uit het raampje en staan we nog op de grond. Uurtje extra gestaan… maar om 1200 uur dan toch vertrokken. Prima rustige vlucht en op zaterdag ochtend lokale tijd komen we in. Taipee aan. Daar uurtje over het vliegveld gelopen en weer op naar de volgende vlucht. Die was wat hobbeliger en onrustiger maar om 1450 uuur geland op Bali. De perikelen van visum, paspoort en douane doorlopen en dan op zoek naar onze gids.

Dat is een ervaring op zich. Er staan honderden mannetjes  met bordjes met namen en daar moet je jouw naam tussen zoeken. Maar we vinden onze gids snel . En  hij brengt ons naar ons eerste hotel over een drukke weg met veel auto’s maar nog veel meer scooters die aan alle kanten inhalen. We zijn blij dat we niet zelf hoeven te rijden !! Ingecheckt in een schoon en mooi hotel en daarna hapje gaan eten bij het strand. Heerlijk!!

we gaan op tijd slapen en zien wat morgen brengt.