20-8 miami

21 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen rustig opgestart en vervolgens naar South beach gereden. Het is wisselend bewolkt maar nog steeds broeierig  warm.  We willen de art deco wijk bekijken bij daglicht zonder alle neonverlichting en huren fietsen om dat helemaal te kunnen doen. Gelukkig geen helmen dit keer, daar is het ook echt te warm voor. We fietsen ocean drive waar nu alle ( pastel) gekleurde gebouwen goed te zien zijn en het ziet er geweldig uit. We fietsen langs de boulevard naar het zuidelijkste punt van south beach en kijken vanaf de pier naar de stad. Een prachtig strand met een horizon van wolkenkrabbers. We fietsen verder langs de haven waar we ons vergapen aan een aantal miljoenenbootjes!! En richting de enorme cruiseschepen die er liggen , het zijn 5 waanzinnig grote schepen!!

Na 2 uur fietsen leveren we ze weer in en zijn allemaal doorweekt van het transpireren. Bij iedere beweging die je maakt is je gezicht zo nat dat het eraf druipt, als ik hier zou wonen zou ik mijn haar millimeteren!! Het is continu drijfnat plakhaar!!

We gaan naar Lincoln road een winkelwijk wat mooi is opgezet. We duiken steeds winkels in omdat daar de airco’s vol staan te loeien en het daar heerlijk koud is 🥶. Aan het eind van de middag even opfrissen bij ons huisje ( en dat is ernstig nodig!!) en dan naar het Hard Rock Stadium waar we de American football 🏈 wedstrijd van de Las Vegas raiders tegen de Miami dolphins gaan bijwonen. De sportwedstrijden in Amerika zijn altijd een hele happening dus we hebben er zin in!

Een bijzonder tafereel is al het parkeren. Wij moeten natuurlijk verder weg van het stadion parkeren als losse bezoeker maar de seizoenkaarthouders mogen op het terrein parkeren. Die staat er allemaal ruim van te voren. De laadbakken gaan open , er komt een tent achter de auto te staan, koelboxen ,BBQ, tafels ,stoelen en een enorme muziekbox en de hele familie gaat aan eten en drinken voor de wedstrijd. Zo kennen wij het niet in Nederland maar het ziet er heel gezellig uit en geen rivaliteit tussen de beide groepen supporters. Deinken samen een biertje.

Een uur voor de wedstrijd zijn we in het stadion en zien we de warming up. We verbazen ons over de enorme hoeveelheid spelers per team, het zijn we tientallen!!

De tribunes worden langzaam gevuld en alles zit hier door elkaar. Gezellige competitie zonder onderlinge strijd, heel erg leuk!!. De wedstrijd begint met een allemachtig grote vlag op het veld en het volkslied. Daarna de cheerleaders die mn mooi moeten doen. Allemaal dezelfde tandarts en dezelfde plastisch chirurg voor de boobies en schudden maar met kont, borsten en haren terwijl je blijft lachen, wat en baan….

De wedstrijd duurt 4x15 minuten zuivere speeltijd maar door de vele herstarten is het net zo’n traag spelletje als honkbal en duurt ieder kwart bijna 3 kwartier!! Maar het is heerlijk om te zien en hoe het publiek meeleeft. De Miami dolphins zijn eigenlijk de onderliggende partij maar 5 minuten voor het einde komen ze op voorsprong door een touchdown, het hele stadion uit zijn dak, prachtig. Maar dan weten ze het toch te verspelen in de laatste minuten door een kick tegen de paal te schieten ipv ertussen en Las Vegas raiders gaat er met de winst vandoor.

De rit naar huis duurt wat langer want er moeten zo’n 30-50000 mensen met de auto weg… maar tegen 12 uur zijn we weer thuis. Lekker douchen en dan slapen. Morgen naar de Everglades