19-8 miami

20 augustus 2022 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Vandaag wilde de jeugd echt een keer uitslapen dus geen wekker… waren ze om 800 uur allemaal wakker😂

Rustig opgestart en vervolgens naar het strand in miami beach het mid gedeelte.

Prachtige witte stranden , het huisje waar we zitten heeft parasols, strandstoelen en een koeler ter beschikking dus hebben we ons heerlijk op het strand genesteld. Bloedheet dus met zijn allen onder de parasol😁. De zee is glashelder en het water lauwwarm, kun je eindeloos in dobberen. Genieten dus!!

Om 1400 uur rijden we richting het vliegveld om Joep op te halen. Die was op tijd en kwam vlot door de controles ( al moest hij wel vertellen waarom hij niet direct met zijn familie was meegegaan, antwoord: omdat ik moest werken. Volgende vraag: waar werk je dan? En ga dan maar eens uitleggen Jan Stam fiets verhuur in Holten, dat had hij niet helemaal voorbereid😂) Hij had alleen handbagage dus kon vervolgens zo doorlopen. Heerlijk, we hebben het spul weer compleet!

Even naar het huisje opfrissen en vervolgens zijn we naar south beach gereden. De art deco wijk maar ‘s avonds verandert dit in een levendige, neonverlichtte plek. Eerst gegeten in een Spaans straatje met allerlei zuidamerikaanse restaurantjes. Heerlijk straatje met terrasjes om buiten te eten dat zie je bijna nergens in de USA.

Heerlijk gegeten en vervolgens gaan wandelen langs de boulevard , het strand en ocean drive. Inmiddels wordt het donker en zijn alle restaurants en cafes verlicht in allerlei neonkleuren, klinkt overal muziek en gezelligheid. Er staat een band te spelen op de boulevard, heerlijk!!

we genieten van het kijken naar mensen in alle soorten en maten, een zeer divers en duur wagenpark wat hier door de straten flaneert en geregeld hard het gaspedaal indrukt om even de motor te laten horen en aandacht te trekken.

Inmiddels vallen de ogen langzaam dicht, Joep is al 24 uur op dus tijd om het bed op te zoeken!

Morgen de art deco wijk eens bij licht aanschouwen, want van de gekleurde gebouwen zagen we in het donker niets! Al zal de neonverlichting ‘s avonds wel overeenkomen met de kleur van het gebouw vermoed ik.