12-8 great smoky mountains

13 augustus 2022 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Gisteren geëindigd met het hoofd in de wolken door het spotten van de 2 beren. Misschien komen we daar vandaag wel overheen….

Na een goed ontbijtje vertrekken we naar Cherokee, dit is ons startpunt van de Great Smoky Mountains, ongeveer 5 kwartier rijden. De tomtom leidt ons via allerlei dorpjes en heel veel haarspeldbochten maar het is een mooie route.

In de Great Smoky Mountains rijden we de enige weg naar het westen en stoppen bij Clingmans Dome. Hier is een uitzichtpunt gebouwd waar je een korte maar stevige klim van 800 meter voor moet doen maar dan heb je ook een bijna 360 graden uitzicht over het park. Vol goede moed begonnen. Het is domweg 800 meter steil omhoog lopen, gespannen kuitjes, rugzak plakt aan de rug en zweet gutst van het hoofd, haar in coupe verzopen kat maar we zetten door. Eenmaal boven zien we…. Helemaal niets!!! Er is even wat laaghangende bewolking precies daar dus we kunnen niet verder dan 20 meter kijken. Vandaag dus letterlijk met het hoofd in de wolken.

Met de slappe lach lopen we weer naar beneden wat voor de beentjes ook nog best een opgave is!

We rijden verder naar een hike die we willen doen naar Laurel fall. Een hike van 1.3 mile enkele reis naar een waterval. Dit was beter te doen, nog steeds zwetend maar minder steil omhoog. De beloning is een mooie waterval! Na de nodige foto’s en even uitblazen nemen we het pad weer naar beneden. Halverwege wacht ons een verrassing, er is een zwarte beer net naast het pad aan het zoeken naar eten en die komt het pad op en loopt onze kant op!! Het is prachtig maar we worden toch ook wat nerveus. We kunnen geen kant op alleen maar weer omhoog lopen!! Inmiddels zijn er wat meer mensen die graag vooraan willen staan en we geven graag onze plek af!! Wij gaan wel wat naar achteren, het blijven wilde dieren dus onvoorspelbaar. De beer blijft het pad omhoog een stuk volgen dus lopen we steeds weer wat verder omhoog. Op een moment besluit de beer van het pad af te gaan en in het bos verder te zoeken naar eten. Merel en ik moeten als laatste langs de beer die ongeveer 2 meter van ons  pad in de berm zit. Hij ziet er een stuk relaxter uit dan dat wij ons voelen!! Maar hij kijkt niet op of om en wij lopen iets sneller dan normaal door.

Mijn doel was zwarte beren in het wild zien maar dit was wel erg dichtbij, al overheerst daarna een soort euforie. Hoe vaak maak je dit nou mee!!

Opgewonden van dit avontuur rijden we naar Cades Cove waar we een 11 mile tocht kunnen rijden waar oude gebouwen staan en vaak dieren worden gespot.

We zien 2 kalkoenen, wat zijn dat eigenlijk bijzonder lelijke beesten😂.

Vervolgens rijden we verder en worden we verrast door een hele jonge beer op de weg!! We zoeken direct naar zijn moeder maar die zien we niet. Wat bijzonder zo’n jong beest te zien. Hij zit en loopt langs onze auto waar we hem kunnen aanschouwen. Opeens schrikt hij kennelijk en klimt met een snelheid in een boom. In een tempo waar een eekhoorn jaloers op zou zijn!! Alsof het niets is om dat zware lijf in een boom te krijgen. Vrij snel klimt hij ook weer omlaag en gaat verder met het zoeken naar eten en trekt zich niets van ons aan. Wauw, dit is echt geweldig om te mogen zien!! Voor de 2e keer vandaag met het hoofd in de wolken rijden we terug naar Pigeon Gorge waar we vannacht slapen.

Lekker japans gegeten!

Morgen vroeg gaan we nog een keer op pad om hopelijk wild te zien en nog een trail te lopen en in de middag gaan we raften!!

1. Wleenaers:
    20 augustus 2022
    Lieve allemaal,je schrijft leuk alle belevenissen
    Wij zijn ook een beetje op vakantie zo!
    Blijf genieten, wij genieten mee van jouw verhalen!
    Heel veel liefs ,dikke kus!