11-8

12 augustus 2022 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Met de voorspelde regen en onweer gaan we met dikke bewolking op pad, nog steeds warm en droog maar er dreigt wel wat te komen vandaag!! Omdat we graag willen gaan tuben hebben we de route vandaag wat aangepast. We rijden eerst naar Boone waar een mogelijkheid is om te tuben. Als het weer het toelaat zal dat een relaxed tochtje worden. De weg ernaartoe voert ons langs vele kleine dorpjes en slingerroutes. Ondanks de donkere wolken blijft het droog en kunnen we de rivier op. Allemaal een band en een extra band voor drinken onderweg gaan we op pad. Erg geestig. Het klinkt heel spannend maar het water is kniehoog en kabbelt als een lazy river😂. Een heerlijk relaxmomentje dus.
na 2 1/2 uur worden we opgepikt en teruggebracht naar de auto. We gaan weer verder op de blue ridge parkway. Vandaag iets meer verkeer dan gisteren maar nog steeds genoeg momenten waar we ons alleen wanen. Het wordt zelfs nog prachtig weer, zon schijnt volop! De uitzichten zijn indrukwekkend met deels zon en deels wolken die de bergen soms bedekken.

we maken een wandeltocht bij Linville falls. Vanaf verschillende uitkijkpunten kun je een krachtige waterval zien en horen. Ook hier zijn we alleen bij het uitkijkpunt wat weer mooie plaatjes oplevert en een heerlijk moment genieten is.

het is inmiddels 17.30 uur als we aan het laatste deel van de blue ridge parkway naar Asheville beginnen. Het weer slaat dan toch om en een paar pittige buien en vooral de wolken waar we doorheen rijden maken het een inspannend rijtochtje maar ook heel bijzonder. Het zicht is soms erg beperkt dus de snelheid wordt flink aangepast. Het grootste deel van deze weg heeft geen vangrail dus als je van de weg afgaat lig je in het bos of in de afgrond…

Als we meer afgedaald zijn komen we onder de wolken en wordt het weer droog en rijden we rustig verder. Dan zien we opeens een zwarte beer aan de kant van de weg in de berm aan takken trekken voor eten. We rijden terug en staan op 2-3 meter afstand en kunnen hem via de open ramen bekijken en fotograferen en filmen. Dit is echt waanzinnig gaaf. Het beest gaat rustig door waar hij mee bezig is en na een paar minuten kijken laten we hem met rust en rijden we opgewonden verder. Lotte benoemt dat het nog gaver zou zijn als een beer de weg over zou steken en ze wordt prompt op haar wenken bediend!! Een beer steekt 50 meter voor ons de weg over en sjokt dan rustig verder het bos in waar we van dichtbij naar kunnen kijken. Onze dag kan niet meer stuk!

in Asheville checken we in bij het hotel en gaan we bij een grillrestaurant eten. Erg lekker en we genieten na van een heerlijke dag!

morgen verlaten we de blue ridge parkway en gaan we de great smoky mountains verkennen

1. Marielle:
    12 augustus 2022