10-8 blue ridge parkway

11 augustus 2022 - Roanoke, Virginia, Verenigde Staten

Het wordt beter! Vandaag om 5,30 uur wakker ;-)

het ontbijt had een nieuwe attractie. Een pancake machine. Je zwaait voor een sensor, het apparaat doet een drolletje beslag op een klein lopend bandje en 30 seconde later een american pancake, en nog lekker ook!!! Dus met goed gevulde magen op pad.

we starten vandaag met de blue ridge parkway. Volgens velen de mooiste route van het oosten van de USA en daar is niets aan gelogen!!
wat een prachtige weg door de bergen , enorm veel verschillende kleuren groen en uitzichten waar je uren naar kunt kijken. Iedere bocht ( en dat zijn er heeeel veel) heeft wat nieuws in petto.  Het is uitzonderlijk rustig in het park, vaak hebben we voor en achter ons niemand in de buurt en zijn we alleen bij de uitzichtpunten, een kadootje!!

we komen een paar keer herten tegen die de weg oversteken, ook een moeder met een jong, geweldig! Er zijn ook heel mooi gekleurde grote vlinders.

we lunchen ergens onder de bomen en rijden dan naar de plek waar we op james river zullen tuben maar dan slaat het weer om en krijgen we stortbuien (daarom is het dus zo mooi groen!) maar ook onweer en bliksem en dan is 1 1/2 uur in een zwemband een minder goed idee dus besluiten we dit te cancelen. Ook hije in de bergen is met bliksem geen goed plan dus rijden we richting onze overnachtingsplek Roanoke. Daar vermaken we ons in het pinball museum waar 60 flipperkasten staan waar we oneindig op kunnen spelen. Met name Rob gaat terug in de tijd en staat op iedere kast records te verbreken. Geeft ons aanwijzingen hoe we meer punten kunnen halen, als een kind zo blij!! Na 2 uur moeten we hem losweken van de machines en naar buiten duwen. We eten bij een Mexicaans restaurant ( ja dat blijft het lievelingseten van iedereen) en dan terug naar het hotel. De route voor morgen iets aangepast, hopelijk kunnen we dan alsnog gaan tuben. Maar het weer kan opnieuw spelbreker worden, er wordt voor de hele regio onweer voorspeld , keep our fingers crossed 🤞🏻

1. W.:
    11 augustus 2022
    Klinkt meer dan fantastisch.
    Volgende keer Rob thuis laten met zo’n trekmachine !?
    Zijn de kinderen ook zo matineus, Dieuwertje?
    Wij bewegen minder bij 28 graden.
    Maar alles naar wens. Straks Marischka en morgen Mariëlle op visite.
    Geniet.