Shenandoah national park

10 augustus 2022 - Harrisonburg, Virginia, Verenigde Staten

Mm jet lag , kan soms wat lastig zijn. Om 4.00 uur klaarwakker maar mijn kamergenoten nog in diepe rust dus braaf blijven liggen tot 6.00 uur maar toen was het ook klaar. Uiteindelijk iedereen om 800 uur aangekleed en naar het ontbijt. Toast met gebakken eitje, cinnamonroll, muffin, jus d’orange dus prima te doen. Een voorraadje drinken en lekkers voor in de auto en toen richting shenandoah national park. Een prachtig park waarbij je op een 2 baansweg met een vaartje van 50 km/uur door en over de bergen gaat. Prachtige vergezichten bij de vele uitkijkpunten. De jeugd de nodige ‘ insta waardige ‘ fotos gemaakt ( dat is toch ook al een opdracht op zich!!!)

een hike gemaakt naar een uitkijkpunt maar dat was flink zweten in 33 graden en dan via stenen, keien en rotsen een pad omhoog lopen maar eerlijk is eerlijk, een prachtig uitzicht als beloning.

eind van de middag neergestreken in het plaatsje Harrisonburg , net buiten het nationale park. Even relaxen en daarna bij een mexicaan gaan eten. Je moet altijd wel even schakelen, de amerikanen kennen geen gezellige restaurants, het is een ruimte waar tafels en stoelen staan en er staat bijna altijd een TV aan op een sportkanaal. Geen gezellig licht of kaarsje maar eten is lekker en samen hebben we het prima naar ons zin!!! Nog wat spelletjes gedaan en vervolgens vroeg naar bed. Hopelijk een betere en wat langere nacht. Morgen maken we een begin om de blue ridge parkway te rijden. Dit zou de mooiste route van oost amerika zijn, dwars door de blue ridge mountains.

1. W.:
    10 augustus 2022
    Om 4 uur wakker betekent een lange dag, weet ik uit ervaring. Maar de vele mooie uitzichten en nieuwe indrukken zullen veel goed maken.
    Bij 33 graden ligt Nederland plat en die kant gaan wij de komende dagen op.
    Zijn het vooral Amerikanen, die deze routes rijden?
    Pepijn heeft gisterenavond een aantal klussen verricht en Mariëlle heeft hier met kids gelogeerd.
    Blijkbaar goed bevallen want zij komen terug. Gezellig. Aan wie wordt jullie reisverslag gestuurd?
    Veel nieuwe belevenissen vandaag.
  2. Jess en pino:
    10 augustus 2022
    Het klinkt allemaal al heel goed en dan moet de echt tour nog beginnen! Leuk, lekker genieten!.