Usa 2022

9 augustus 2022 - Front Royal, Virginia, Verenigde Staten

8-8

vanwege alle verhalen over schiphol en daardoor ook drukte op de duitse vliegvelden op tijd vertrokken naar dusseldorf. Vakkundig gereden door Joep waren we om 10.30 uur bij het vliegveld. Naar de incheckbalie waar 7 mensen voor ons stonden en binnen 10 minuten aan de beurt. We hadden on line ingechecked maar op 1 of andere manier was Pim van de boeking afgevallen en was dus niet ingechecked. Een aardige meneer achter de balie kon dat direct voor ons fixen en zo kon Pim toch ook mee ;-) ook de koffers online inchecken bleek niet te kunnen en dat bleek achteraf een voordeeltje. Online zouden de koffers €320,00 hebben gekost maar nu kostte het niets!! Lijkt me een tipje voor een volgende reis.

Binnen 15 minuten door de controles en zo stonden we om 1130 uur klaar voor een vlucht die om 1450 zou gaan!! Gezellig ergens spelletjes gedaan en geluncht. Vlucht had wat vertraging en het was een behoorlijke bumby road. Nogal wat turbulentie, ik wist opeens weer waarom ik niet graag vlieg, beroerd en zwetend maar de vlucht duurde gelukkig maar 30 minuten dus dat was vol te houden!!

In Frankfurt werd het een beetje spannend. In snel wandeltempo naar gate Z ( natuurlijk, we kwamen aan bij gate A) en nog door de paspoort/coronacontrole. Er werd een dag voor vertrek bij het inchecken twijfel gezaaid of er niet toch een negatieve coronatest nodig zou zijn dus spannend momentje. Gelukkig niet nodig en met een groen vinkje mochten we door, direct naar de gate en boarden. We hadden de achterste rijen geboekt want daar waren 2 stoelen naast elkaar. Alleen ik mocht gangpad bij een 3zitter maar ook daar gelukje. Stoel naast mee bleef leeg dus geen geplak tegen een medereiziger.
prima vlucht gehad, rustig geen turbulentie dus geen beroerdigheid.
in washington ontstond het oude patroon bij de controles. De amerikanen hebben een eigen rij die altijd voorgaat op de toeristenrij wat maakt dat er 50-100 Amerikanen door de controles mogen en dan een paar toeristen. Duurt dus wat langer maar who cares, we hebben vakantie. Het maakte dat de koffers al netjes naast de bagageband voor ons klaar stonden. De auto opgehaald, een hele grote buick SUV en een uurtje naar ons hotel in Front Royal gereden. Inmiddels redelijk gesloopt vallen we om 23.30 uur in bed . Morgen beginnen we aan onze rondreis en starten we in. Shenandoah national park.

1. Marielle:
    9 augustus 2022
    Heerlijk! Vakantie kan beginnen. Eerste hotel oké? Straks begint jullie roadtrip. Geniet ervan en rij voorzichtig. Wij zondag en maandag in Bergen aan zee geweest. Was erg gezellig, gaat goed daar. Liefs voor jullie vijven (nummer 6 zal ik appen en beetje in de gaten houden 🤪) dikke zoen 💋