13-8 laatste dag Great Smoky Mountains

14 augustus 2022 - East Ridge, Tennessee, Verenigde Staten

De laatste dag in de Smokys willen we volledig benutten dus de jeugd is wildenthousiast als ik ze om 6.30 uur wakker maak!

We gaan vanmorgen vroeg een route rijden in de hoop nog meer wildlife te spotten. Het is een prachtige route door het bos en we komen maar lieft 1 kalkoen tegen;-)

Halverwege lopen we de trail naar Grotto falls. 1.6 mile omhoog lopen door de bossen en over beekjes, heel mooi! Na gisteren zijn we wel geneigd meer om ons heen te kijken of brother bear weer in de buurt is maar die laat zich vandaag niet zien . Al zien we wel verschillende bomen waar een beer met zijn klauwen de schors vanaf heeft geschraapt. De waterval is bijzonder omdat je erachter langs kunt lopen. Dat zijn weer foto momentjes. Na de toch omlaag rijden we richting het dorpje om daar te ontbijten en dan rijden we naar Hardfort waar we gaan raften. Het is warm en zonnig dus lekker om even op het water te zijn. Het gaat gebeuren op de Pigeon river, verzekerd van stroming, het water wordt gestuurd door een dam/sluis. We hebben naar het startpunt toe al wat aardige versnellingen gezien dus spannend!

Na de instructie starten we. Met Lizzy als stuurvrouw op pad. Al snel de eerste versnellingen en de boot duikt er flink in en we zijn doorweekt! Het is geweldig. De 2e versnelling gaat langs een rotspartij en plots zijn we Merel kwijt!! Peddel bleef haken in de rotsen en ze wordt in het water gelanceerd. Voordat wij goed en wel doorhebben dat ze uit de boot is heeft  Lizzy haar alweer in de boot gehesen gelukkig. Dit was niet de beste plek om te gaan zwemmen!! Bij een rotspartij die ze ‘het scheermes’ noemen.

De tocht is een feestje. 6,5 mile lang versnellingen, golven, kabbelen, zwemmen en genieten van de omgeving. Doorweekt en voldaan stappen we weer van de boot.

Dit was een goede afsluiting van de Great Smoky Mountains.

We gaan nu afreizen naar het zuiden , richting Florida. Onderweg komen we langs een enorme outlet waar de jeugd graag even wil shoppen. Nou ja, even….. Het zijn 100 merkwinkeloutlets…. En laat dat nu mijn allergrootste hobby zijn.   Ik loop braaf mee, keur de wensen en mag vervolgens alles afrekenen. Ik prefereer de nationale parken, net zoveel lopen maar zo veel meer voldoening!! En daar word ik veel minder moe van!!!

Kids blij met hun aankopen rijden we nog 2 1/2 uur door naar Chattanooga. Hier overnachten we om morgen naar Atlanta te gaan

1. W.:
    14 augustus 2022
    Met onze temperatuur van 29 graden lijkt mij raften ook wel wat. Kan ik op Merel passen!
    Ik begrijp, dat jullie de bergen nu echt gaan verlaten en het vlakkere deel tegemoet.
    Hoeveel km ( Miles ) nog naar Miami?
    Langs die megagrote outlet had je moeder even mee willen rijden( zegt ze).
    Nog veel plezier.
    Papa