14-8 naar Atlanta

15 augustus 2022 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen nog een kleine 2 uur rijden naar Atlanta. Ook daar is een outlet gespot waar ‘even’ moet worden gestopt. Iedereen weer wat gekocht, zelfs voor onze ontbrekende zoon zijn schoenen en slippers gescoord. Makkelijk hoor, een foto appen via de wifi van de winkel en Joep kan zo online winkelen😁.

in de middag rijden we Atlanta in. Direct wolkenkrabbers en drukte! Dat is wat anders dan de afgelopen week. Atlanta is het centrum van ‘s werelds grootste frisdrank Coca Cola en natuurlijk hoort daar een attractie bij. Met een echte Coca Cola fan onder ons gaan we natuurlijk naar de world of Coca Cola. Naast alle oude uithangborden en frisdrankmachines zijn er honderden Coca Cola merchandise te zien. Maar ook de geschiedenis van Coca Cola wordt vertelt.

Het was John Pemberton die in 1886 Coca Cola maakte. Hij was apotheker van beroep maar in die tijd waren de apothekers veel bezig met mixen en mengen van vloeistoffen. Op 8 mei 1886 werd het eerste glas Coca Cola verkocht en er zouden er velen volgen!!!

in 1888 proefde een man genaamd Candler voor het eerst dit drankje en hij wist direct dat dit groots kon worden. Hij heeft toen voor 2300 dollar de rechten van Coca Cola gekocht!! Hij had een ondernemende geest en heeft in de jaren erna veel geïnvesteerd in reclame en zo groeide Coca Cola uit tot het grootste frisdrankmerk. In 1919 verkocht hij zijn bedrijf voor 24 miljoen dollar!!!
de eerste jaren was hij de enige die het recept kende. Hij was ook degene die de ingrediënten bestelde om het recept geheim te houden. Later heeft hij 2 mensen aangesteld die beiden de helft van het recept kenden. Zij mochten nooit samen op reis!!

we sluiten de middag af met de proeverij bij Coca Cola. Er staan heel veel frisdrankmachines waar je alles kunt proeven. Ieder land kent zijn eigen frisdranken die onder de Coca Cola vlag zijn gemaakt naast de bekende merken Fanta,Sprite, Minute maid en natuurlijk Coca Cola. Die ook weer in allerlei smaken te krijgen zijn. We proeven alles en er zitten hele lekkere maar ook hele vieze drankjes bij!! Getuige het filmpje van Lotte en Merel viel het italiaanse drankje Beverly niet echt in de smaak, dit was intens bitter!!

na 100 koolzuurhoudende zoete slokken zijn we misselijk en boeren we wat af🤪

Het was in interessante middag!

We rijden daarna nog 2 1/2 uur richting het zuiden om morgen niet een rit van 5 1/2 uur te hoeven maken en slapen in een motel langs de weg in Adel

1. Walter:
    15 augustus 2022
    Zojuist teruggekeerd van een concert van de Holland Music sessions in de Ruinekerk en jullie verslag gelezen en gezien.
    Ditekt een mooi glas Barolo ingeschonken en op jullie gedronken. Daarbij trok ik -Lotte en Merel- een heel ander gezicht. Hoeveel km( miles) nog in het verschiet?
    Blijf genieten. papa