15-8 naar crystal river

16 augustus 2022 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Het eerste deel van de dag is gevuld met het rijden naar crystal river. Een rit van 3 uur. Na alle bijzonder mooie routes in de nationale parken is deze snelweg maar een saaie bedoening. Er zijn stukken waarbij je letterlijk 50 mile rechtdoor gaat , zonder een bocht in de weg!!! De enige afleiding zijn de enorme trucks die harder rijden dan de auto’s en de mallotige hoeveelheid reclameborden waarbij mn de letselschadeadvocaten zich laten zien.

Crystal river is een plaatsje in het noord westen van Florida. En staat bekend als manatees hoofdstad. Manatees zijn zeekoeien en zij overwinteren in crystal river en er leeft een grote groep permanent in de wateren van dit plaatsje. Net als vele stadjes in de USA bestaat het uit een highway met aan beide kanten bedrijven en eettenten mn afhaaleten. De woonwijken liggen er meer achter.

We gaan hier kayakken voor een paar uur door de kanalen en naar de ‘Three sisters spring’ een natuurlijke bron. Het is glashelder water waar we soepel doorheen peddelen. Geen manatee gezien maar wel een meter grote krokodil al zwom die snel van ons weg. We vergapen ons aan de luxe en grote woningen met allemaal een flinke boot en het nodige waterspeelgoed ( jetski,kano,supboard) erbij. Het is werkelijk prachtig om door deze wateren te kayakken. Maar onze huid heeft het zwaar te verduren in de stralende zon. Allemaal rood verbrand ondanks het insmeren.

We eten bij een roadhouse waar we echt fantastisch lekker vlees en vis eten. We ontploffen bijna van de porties hier en buiken nog een paar uur uit.

Morgen gaan we op een snorkeltocht en hopen we met manatees te zwemmen!!

1. W.:
    16 augustus 2022
    Crystal river ziet er inderdaad kristal helder uit.
    En voorin zitten met een “ slaafje” er achter lijkt mij ook wel wat!
    Hier zijn de eerste regendruppels gevallen. Elders aanzienlijk meer. Val niet in slaap op die absurd lange rechte wegen. ( wat kost daar de benzine per liter?)
    Veel plezier verder. Papa