19-8-23 Lovina

19 augustus 2023 - Lovina, Indonesië

Vanmorgen een ontbijtje bij een warung met prachtig uitzicht waarna we uitgecheckt hebben en Putu ons naar de Banjar warmwaterbron heeft gereden. We hebben daar liggen poedelen in het warme bronwater die komt vanuit de vulkaan Batur Agung die Joep en Merel hebben beklommen.

Heerlijk warm water maar is wel groen en ruikt naar zwavel. Na douchen en opdrogen in de zon gaan we verder naar een boeddhistische tempel Brahmavihara amara. Het hindoeïsme en boeddhisme komen qua rituelen veel overeen. Alleen de bekende beelden van boedda zijn natuurlijk anders en zij mediteren.

De laatste stop van de dag is de Aling Aling waterval. Weer een aanslag voor de beentjes al die trappen af en later weer op maar de watervallen zijn prachtig en de spray van water is heerlijk verkoelend want inspanning in 32 graden is wel een beetje warm.

Vervolgens gaan we naar Lovina waar we 2 nachten verblijven. Onze mond valt open. Een paradijsje. Grote villa voor onszelf en mooi zwembad buiten die gedeeld wordt met 3 bungalows maar die zijn nu niet bezet dus hebben we een prive zwembad, een prachtige tuin. We gaan even uitrusten met een borrel bij het zwembad en lopen tegen 1930 uur het dorpje in naar het strand waar we op het strand wat eten, heerlijk.

Morgen de laatste actieve dag van de vakantie. We gaan de hoogste waterval van Bali bekijken , dat is een uur via onmogelijke trappen omlaag maar het meest uitdagend is dezelfde weg omhoog, duurt zeker 2 uur….. we gaan het meemaken

1. Wleenaers:
    19 augustus 2023
    Jullie hebben wel voldoende lichaamsbeweging zo te lezen! Fijn dat jullie het zo fijn hebben! Wij genieten mee!veel plezier nog morgen en voorzichtig met al die trappen !
    Liefs kus mam