Nusa penida 8-8-23

8 augustus 2023 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanmorgen stond het wekkertje erg vroeg, we werden om 600 uur door onze gids opgehaald.

Hij brengt ons naar Sanur waar de haven is waar we naar het eiland Nusa Penida vertrekken. Dit eiland ligt 45 minuten varen van Bali. Gelukkig met een boot met5x300 pk motor dus dat ging hard en daardoor geen zeeziekte, heel fijn.

Bij aankomst staan onze gids voor deze 3 dagen te wachten , een jong kereltje die eigenlijk 2 autos zou hebben geregeld ivm bagage maar kwam met 1 auto waardoor bagage 1 plek innam en er dus 4 mensen op de achterbank moesten, stapelen dus. Vervolgens de rit naar het Hotel was een uitdaging. Nusa Penida is de laatste jaren heel populair onder toeristen maar de voorzieningen kunnen niet zo snel meegroeien. Er is een hele smalle geasfalteerde weg waar net geen 2 autos langs elkaar kunnen en waar veel gaten inzitten, andere wegen zijn zandwegen met heel veel kuilen, we schudden alle kanten op!! Het Hotel is een plaatje met prachtig uitzicht waar bij inchecken respect wordt gevraagd voor andere geloven. Gekke opmerking maar later snappen we waarom. Aan het geluid te horen zijn we de buren van een moskee. Dat wordt oordoppen in….

Onze gids neemt ons mee naar kelingking beach. Een uitkijkpunt vanaf enorm hoge rotsen waar de golven tegenaan slaan. Er is een (gammele) trap naar beneden maar die slaan we even over ( te steil, te heet, te gammel) Van afstand kunnen we de prachtige rotsen en zee aanschouwen, al levert te dichtbij de rand staan enorme papbenen op!!! We zien opeens ook aapjes lopen, volwassenen en babys en als iemand zijn tas neerzet om een foto te maken grissen ze snel een zak chips uit iemands tas. Heel brutaal maar ze ogen schattig, ze trekken zich niets van ons aan.

De volgende stop is angel billabong , dit is een natuurlijke infinitypool die met water gevuld wordt door de golfen van de zee die over de rand spatten, een mooi gezicht. Je kunt er helaas niet in , we zouden we zin hebben in even afkoelen zo midden op de dag

Iets verder op is broken beach, een strandje in de diepte met een door erosie ontstane brug waaronder het water vanuit de zee komt. Ook een plaatje. En het water is glashelder.

Inmiddels zijn we redelijk moe en brengt onze gids ons terug naar het hotel waar we heerlijk naast het zwembad lezen, netflixen en een tukkie doen. Lekker hoor, vakantie!

Met spelletjes de avond doorgebracht, altijd leuk!