Nusa penida 9-8-23

10 augustus 2023 - Nusa Lembongan, Indonesië

Opnieuw op tijd uit bed, de jeugd gaat mopperen dat ze nooit kunnen uitslapen…. Maar we worden om 730 uur opgehaald voor het snorkelen.

Onze chauffeur rijdt ons weer over de hobbel de bobbelweg naar het haventje waar onze boot vertrekt. Flippers en snorkels mee en gaan. Natuurlijk ook even reistabletje want we hebben geen zeebenen.  We denken nog fijn rustig water totdat we de hoek van de baai om zijn en dan golven en klapt de boot erop en overheen. Het metaal in mijn rug heeft wat klappen opgevangen😳. Bij manta bay stoppen we ( net als 40 andere boten)en snel het water in want er is een manta ray gespot.  Bij het springen in het water zien we de manta van dichtbij. Mooi , groot en glijdt gracieus door het water maar is ook heel snel dus ze is zo verdwenen. Er wordt nog even doorgezocht maar het hobbelige water en vele boten met motoren rondom maken mij onrustig en hyperventileren via een snorkel ga je je niet beter van voelen🤢. Terug naar de boot en zoekend naar een volgende plek om erin te gaan. Merel krijgt helaas last van een variant van bali belly en kijkt me wanhopig aan dat ze moet poepen, een echte Leenaers, als je moet dan moet je…. Maar over de rand van de boot is aan haar niet besteed dus doet ze haar best om de boel binnen te houden. Wanneer de rest weer op de boot terug zijn hebben we het geluk van een privat boat en varen we naar crystal bay, een strandje waar merel en ik uit de boot springen en in snelwandeltempo naar het toiletgebouw. Oke als je geen buikpijn had dan kreeg je het wel. Maar ze was blij dat ze kon ontspannen en het luchtte enorm op. Joep is ook niet gezegend met zeebenen en een sterke maag dus nadat zij op de boot hebben liggen dobberen om op ons te wachten werd hij toch ook wat weeeig. Joep, merel en ik blijven bij het strandje en nestelen ons op zonnebedjes onder de parasol ( helemaal niet verkeerd) terwijl de anderen nog verder gaan op de snorkeltocht. Op 1 plek kunnen ze brood in het water strooien terwijl ze erin liggen en een school vissen duikt op hen af. Op een andere plek kun je je met de natuurlijke stroming mee laten voeren, net een wildwaterbaan. Ze hebben genoten. Na afloop werden ze door onze chauffeur naar het strandje gebracht en hebben we de middag doorgebracht met lezen, spelletjes, zwemmen en luieren. Heerlijk..

Terug bij het hotel even een duik in het zwembad om al het zand weg te spoelen en geborreld en genoten van het prachtige uitzicht. Gegeten in een restaurant met uitzicht over zee met in de verte Bali. We genieten volop!

1. Marielle:
    10 augustus 2023
    Die manta Ray is enorm! Mooi filmpje. En gaag want zie je niet vaak. Hoop dat buik Merel weer rustig is en blijft.