Zwemmen met dolfijnen

19 augustus 2019 - Waikoloa Village, Hawaii, Verenigde Staten

18-8

Vanmorgen rustig opgestaan en buiten ontbeten. We moesten iets na 900 uur weg om om 1000 uur in de haven van kona te zijn voor ons zwemmen met dolfijnen avontuur.

Het werd toch nog fors stressen toen we de lokatie niet konden vinden!! We kwamen een half uur te laat maar gelukkig hadden ze zelf ook een half uur vertraging opgelopen met de eerste tocht ‘s morgens dus weer in relaxstand en op naar de boot met 15 man... boot? Dit is een reddingsboot waar we op de rand zitten terwijl we over het water stuiteren, wel gaaf!!

Wanneer we bij een baai zijn stoppen we. Hier leeft een groep spinnerdolphins. Dit is een relatief klein soort dolfijn die zo heten omdat ze vaak opspringen uit het water en dan om hun as draaien ( spinning).

Deze groep dolfijnen woont in de baai en gaan nooit verder dan 5 miles uit de kust. Overdag slapen ze en dat is ook de reden dat we ermee kunnen zwemmen.

Een dolfijn is een zoogdier en moet dus regelmatig boven de zee uitkomen om adem te halen. Tijdens het slapen blijft 1 hersenhelft van de dolfijn actief die regelt wanneer hij naar boven moet zwemmen om te ademen, wat zit de natuur toch mooi in elkaar!

We trekken in de kleine ruimte op de boot onze flippers aan en laten ons overboord vallen. Binnen een paar minuten zien we een groep van 18 dolfijnen onder ons zwemmen waaronder 3 babys!!!

ze bewegen zich als groep voort. Ze lijken niet te bewegen maar gaan harder dan wij kunnen bijhouden. Wanneer ze naar de oppervlakte komen om te ademen is dat soms maar 1-2 meter bij ons vandaan. Het is geweldig!! Zo dobberen we bijna een uur in het water en genieten van dit moois. Een 2 e stop is bij een rif met weer veel vissen in allerlei kleuren. Vervolgens stuiteren we weer over het water terug naar de haven waar er bij het aanmeren nog een schildpad langszwemt!

weer een geweldige ervaring!!

Er is een zondagmiddag markt in kona met langs het water allerlei kraampjes waar we lekker langsstruinen en daarna rijden we naar kahalu’u beach park. Een steenstrandje waar je geweldig kunt snorkelen. Ok het is wat lastig in het water komen over glibberige rotsen maar als je daaroverheen bent heb je op 2 meter van de branding prachtige grote vissen en ook schildpadden! We dobberen er  langs maar de stroming brengt ons soms op hele korte afstand van dit enorme exemplaar maar hij kijkt niet op of om en knabbelt gewoon verder aan de rotsen. Dit zijn toch plaatjes waar je uren naar kunt kijken😁

Voldaan rijden we terug naar ons huis terwijl we aan de linkerkant de zon zien zakken in de zee, het leven is mooi!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Walter:
    19 augustus 2019
    Eindeloos gaaf !!
    Misschien toch bioloog moeten worden.
    Kan nog ?
    Liefs papa
  2. Marielle:
    20 augustus 2019
    Dolfijnen, geweldig en dan ook nog met ze zwemmen! Wij zagen ze alleen vanaf de boot! Gaaf hoor
  3. Wleenaers:
    20 augustus 2019
    Wat een mooie verhalen!! Ik zie het voor me als ik ze lees!
    Wat een prachtige ervaring!! Niet buitenboord hangen in de helicopter he? Veel plezier! Kusmam 😍🦐🐠🚁🚁