14-8

14 augustus 2023 - Ubud, Indonesië

Vandaag mocht de jeugd weer eens uitslapen nadat ze gisternacht al om 1.30 uur het bed uit moesten. Tussen 10-10.30 uur iedereen wakker en richting het centrum gelopen voor een ontbijtje. Verschillende fruitsoorten die wij niet kennen en waarvan de een lekkerder is dan de ander!! Vruchtensmoothies erbij, lekker!!

Daarna laten we ons masseren, van voetmassage , hoofdmassage tot balinese lichaamsmassage. Ook hier geldt dat de een het lekkerder vond dan de ander😂 Ik ben geloof ik niet zo goed in ontspannen😬.

Vervolgens kwam Putu ons ophalen voor een balinese kookcursus. Dat was echt een feestje bij Ketuts bali cooking class. Uiterst vriendelijke mensen, veel grappen en gezelligheid terwijl we de gerechten maken. Eerst zelf pindasaus maken door kruiden te snijden en daarna te stampen met pindas en dit vervolgens in groentebouillion te verwarmen en dan toevoegen van ketjap, chilipeper en kokosmelk. Vervolgens het kruidenmengsel bumbu bali maken. Veel snijwerk en dan stampen in een pot van knoflook, uijen, chilipepers, gember en allerlei kruiden. Dit wordt aan veel gerechten toegevoegd voor de heerlijke smaak. We maken satestokjes, tonijn in banaanbladeren op de BBQ, curry en mie goreng. En als toetje gebakken banaan met gekaramelisseerde palmsuiker.

Echt superlekker gegeten. We krijgen de recepten mee dus in Nederland op naar de indotoko voor de ingrediënten en dan nog eens proberen.

Dit was echt een superleuke activiteit waar iedereen van genoot!!

De avond met spelletjes doorgebracht en daarna slapen. Morgen worden we weer naar batur Agung gebracht om vandaar terug te fietsen naar Ubud langs rijstvelden, plantages en tempels. Zin in!!

1. Wleenaers:
    14 augustus 2023
    Het blijft maar feest bij jullie hè?geniet ervan liefs mam
  2. Marielle:
    14 augustus 2023
    Hmmm klinkt heerlijk… ik krijg graag een uitnodiging als jullie het thuis gaan proberen 😜