Ubud 11-8-23

11 augustus 2023 - Ubud, Indonesië

Vandaag mag iedereen uitslapen maar iedereen is tussen 7.30 en 830 wakker dus ontwaken we met de zon die opkomt en genietend van het uitzicht. We ontbijten voor de laatste keer bij ons hotel en checken uit. Onze chauffeur krijgt ons 6 en bagage weer in de auto gepropt en we butsen weer alle kanten op terwijl hij ons naar de haven brengt. Een soepel boottocht van 35 min brengt ons weer naar sanur waar onze vaste gids Putu ons opwacht en ons naar Ubud brengt. Ubud wordt gezien als het artistieke centrum van bali. Veel houtbewerking, schilderen en het maken van allerlei snuisterijen. Tevens veel massage en yoga mogelijkheden. We wandelen in de middag door het centrum van ubud waar je gek wordt van de kakafonie aan geluiden van auto’s en scooters die veel en vaak toeteren. Een aaneenrijging van winkeltjes met sarongs, houtwerk en souveniers.

Grappig is dat ons hotel aan de drukke doorgaande weg ligt maar als je langs de receptie gaat kom je in een mooie groene tuin met zwembad waar je de geluiden nauwelijks hoort!

We komen aan het eind van de middag even bij bij het zwembad.

Na een frisse duik gaan we ‘s avonds weer richting het centrum om te gaan eten. Een uitdaging om in het donker op de stoep te lopen. Er is geen tegel gelijk, zitten gaten in, of er staan auto’s of scooters op de stoep geparkeerd waardoor je over de weg moet waar nog steeds veel verkeer is. Maar we komen bij een restaurant waar we heerlijke rendang eten al was dat voor Joep iets te pittig. Die is zo blank dat hij vreest voor zijn billetjes als de rendang er weer uitkomt…

1. Wleenaers:
    11 augustus 2023
    Leuk om op deze manier jullie reis mee te maken! Mijn voorstellingsvermogen is gelukkig groot! We genieten ook echt mee! Blijf genieten ,wel voorzichtig blijven natuurlijk
    We verheugen ons op jullie volgend verslag!liefs mam
  2. Marielle:
    11 augustus 2023