Waimea canyon

10 augustus 2019 - Princeville, Hawaii, Verenigde Staten

9-8

vandaag met het hoofd in de wolken!! Maar daarover later meer.

het lukte de kinderen zowaar om uit te slapen tot 800 uur!! Dus wat later opgestart, nog een wasje gedraaid ( droogt als een dolle in de zon) en lekker ontbeten. Vervolgens spullen gepakt en op pad richting Waimea canyon. Ook wel de grand canyon van Hawaii genoemd. Wij verblijven in het noorden van het eiland en de canyon ligt in het westen maar er is maar 1 weg van noord via oost en zuid naar west. Een 2 baansweg waar soms 80km/uur gereden mag worden maar vaker tussen de 40-60 km/uur dus een rustig ritje😁. We stoppen onderweg bij wailua falls een dubbele waterval waar veel mensen zijn en praktisch geen parkeerplekken dus even dubbel parkeren en na elkaar even kijken.

Het is warm en zonnig dus blij met de airco in de auto rijden we verder. Als we waimea canyon inrijden moeten we flink klimmen en de lucht wordt donkerder. Bij het eerste uitkijkpunt zien we een prachtige canyon met waterval en veel groen. Bij het vervolgen van de route worden we eraan herinnert waarom het zo mooi groen is.... het regent!! Dat varieert van stortbui tot plotseling droog en andersom. We rijden door tot de top voor een uitkijkpunt en daar zien we....... niets!! We zitten in de wolk en kunnen niet verder dan 10-20 meter zien😂😂 Dus letterlijk met ons hoofd in de wolken.

we dalen de berg weer af en hoe dichter bij de kust hoe lichter het wordt, de regen is weg en de zon piept weer tevoorschijn.

we gaan naar sprouting horn. Kauai is net als de andere eilanden ontstaan door vulkaanuitbarstingen en hier beukt de zee tegen het oude lavagesteente. Het heeft een lavatunnel gemaakt waar de golven induiken en via een opening midden in de rotsen spuit het water omhoog onder het geluid van een blazende walvis. Een mooi geluid en gezicht!

Na een burritolunch gaar we naar het strand poipu beach waar je vanaf het strand direct kunt snorkelen. Er zijn veel verschillende vissen groot en klein en allerlei kleuren dus heerlijk om een uurtje tussen te zwemmen!

Moe maar voldaan arriveren we ‘ s avonds weer in ons huis waar Rob zorgt voor een pastamaaltijd en we  lekker relaxen.

1. Wleenaers:
    10 augustus 2019
    Mooi verslag ik zie het voor mij! Ga door met genieten
    Verheug me op het volgende verslag! Liefs mam
  2. Mark:
    10 augustus 2019
    WoW, heerlijke avonturen Holten, lekker genieten😃
  3. Marielle:
    10 augustus 2019
    Je hoeft in elk geval niet meer naar de walvissen .... en hoe leuk is het met je hoofd in de wolken?!!