Grand teton national park

5 augustus 2018 - Grand Teton National Park, Wyoming, Verenigde Staten

5-8

We slapen uit tot 830 uur, om 900 uur maken we de kids wakker en ontbijten we met toast en gebakken eitjes, mmmm.

Het plan is een wandeling te maken naar storming point aan lake yellowstone maar als we nog geen 800 meter onderweg is rijdt er op een smalle brug een andere camper tegen de spiegel aan en die breekt in duizend stukjes, helaas is de camper doorgereden......w e gaan terug naar het dorpje waar een tankstation en repair zit. Oh, vertelt de eigenaar van de garage, gebeurt heel vaak en hij verkoopt ons plakspiegels zodat we verder kunnen rijden.

De eerste kilometers daarna krijg ik de neiging om steeds verder naar rechts te rijden als er een camper of vrachtwagen als tegenligger komt waar Rob de zenuwen van krijgt want die hangt een deel van de route bijna over de afgrond of in de berm. Na een half uurtje zijn we gewend en rijden we weer net zo easy als eerder. We treffen onderweg een opstopping en al snel zijn we ook geparkeerd in de berm, er is een elk met een enorm gewei die in het gras langs de weg staat te grazen. Wauw wat een groot beest en wat een enorm gewei!!

Het gewei gebruiken de mannentje om mee te vechten om de vrouwtjes. Het gewei wordt ook ieder jaar vervangen dus het groeit enorm snel!

We rijden naar het zuiden van yellowstone park waar vervolgens Grand Teton national park zich aandient. Ook een prachtig park met een enorme bergketen met eeuwige sneeuw, wat voel je je klein naast zo’n reus van 4000 meter!

Onderweg zien we herten grazen en er schiet een coyote over de weg, gaaf hoor, het lijkt wel rijden door een dierentuin!!

We maken een ronde door grand teton en stoppen bij veel uitkijkpunten. Bij het visitorcentre krijgen we informatie over alle dieren en mogelijkheden in het park en er blijkt wifi te zijn dus de familie trekt zich in een hoekje terug om aan de behoefte te voldoen. De kinderen werken hun social media bij en Rob en ik lezen de app en geven een teken van leven aan het thuisfront. Onderweg stoppen we bij Jackson dam. Een dam die zorgt voor reguleren van de waterstromen in de rivier en dat er voldoende water in het meer is wat gebruikt wordt voor drinkwater etc.

We genieten van al het moois onderweg en zoeken aan het eind van de middag de camoing in colter bay op. Een camping met prachtige bosplekken en vlak aan een meer. Pim en ik lopen nog een rondje langs het meer. En toch loopt het minder rustig als er bij iedere bocht staat dat je in bearcountry bent en wat je moet doen als je een beer tegenkomt. Loop in groepen van minimaal 3 en maak geluid. Mocht je een beer tegenkomen, niet rennen want dan gaat hij instinctief achter je aan, loopt zachtje achteruit en hou je stil. Meestal vervolgt de beer dan zijn weg. Zo niet..... dan sterf je in het harnas zullen we maar zeggen.

1. Walter:
    6 augustus 2018
    Lieve allemaal

Wat een belevenissen!

De tijden van opstaan, Dieuw, liggen in mijn buurt nu.
    Vroeger was dat anders( en alles beter). Dus ik kan de kinderen geen ongelijk geven
    als zij wat later willen opstaan. Het is toch vakantie?
    De foto's zijn spectaculair; en totaal anders dan die uit Borneo.
    Blijf genieten en gezond. Liefs papa