Glasshouse mountains

25 augustus 2017 - Glass House Mountains, Australië

25-8

Na een sereen nachtje in de kerk slapen staan we op tijd op. Een ontbijtje met tostie en verse aardbeien, verse ananas, meloen en kiwi. Niet slecht!!!

Vervolgens stappen we in de auto en rijden 10 minuten naar de glasshouse mountains lookout, een mooi uitzichtpunt waar je alle bergen kunt zien. In mooi plaatje in het ochtendzonnetje.

We gaan vervolgens naar mount Ngungun, deze kun je beklimmen. Je loopt 1,4 km en stijgt daarin 253 m dus vrij steil omhoog, puffend en zwetend komen we boven maar het uitzicht is fantastisch!! Wat een ruimte en vrijheid hier!! Zoals we geen zeebenen hebben houden we eigenlijk ook niet zo van hoogte en krijgen we papbenen als de kinderen op het hoogste puntje gaan staan, maar het levert wel mooie plaatjes op.

De tocht naar beneden vraagt ook wat van de bovenbeentjes maar raak je een stuk minder buiten adem van!!

We horen in de lagere gedeeltes wel vogels maar ze mlaten zich niet zien. Terug bij de auto zien we een kite, dit is een soort havik. We zien een moeder met 3 herrie makende kleintjes die om haar heen vliegen, een prachtig gezicht.

We rijden vervolgens naar Mary Cairnscross park. Een regenwoudpark die door de 4 dochters van Mary Cairns geschonken is aan de gemeente en waar nu voorlichting wordt gegeven en je een wandeling kunt maken. We zien er de flying fox, verschillende vogels en een aantal golden orp spiders, dit zijn die joekels die handgroot kunnen worden en een web van 4 meter doorsnede kunnen maken. Grappig genoeg zijn de vrouwtjes zo groot, de mannetjes zijn nog geen halve cm groot!!

Daarna rijden we naar Gardner's falls, bij de naam denken we aan een flinke waterval maar bij aankomst is het meer een kabbelende beek die 2 meter omlaag kabbelt..... na de gigantische watervallen in de northern territories is dit wel een soort van teleurstelling;-)

We gaan terug naar de ecolodge waar we verblijven en lopen daar de tocht in de "garden of eaten" en genieten van het zonnetje.

We eten vanavond gezellig borreleten, en morgenochtend rijden we vroeg weg om naar brisbane te gaan. Eerst shoppen en dan naar de australian footballwedstrijd tussen de brisbane lions en de melbourne kangaroos, we zijn benieuwd!!

1. Wleenaers:
    26 augustus 2017
    wat een doorzetters en joepmooie jongen hoor!!