Kauai

9 augustus 2019 - Princeville, Hawaii, Verenigde Staten

vanmorgen het wekkertje om 600 uur maar we waren al ruim voor die tijd wakker...

spullen inpakken en afscheid van het huis in waiamae. Prima huis waar we genoten hebben. We rijden naar het vliegveld om de auto in te leveren en de vlucht naar het volgende eiland te nemen Kauai.

Dit eiland is klein en heel mooi groen, dan komt door de grote hoeveelheid regen die hier valt. Rondom de bergen ligt de natste plek op aarde!!

we halen de auto op en na een drinkpauze gaan we ons melden bij Kauai backcountry adventures. We gaan tubing doen.

Op Kauai is een enorm stuk land heel lang een suikerrietplantage geweest. Om die grond van voldoende water te voorzien is een hele waterweg aangelegd die gevoed wordt door water uit de rivier. De waterweg is 2.6 miles lang en gaat door 5 tunnels/grotten die in de 19e eeuw handmatig zijn aangelegd, een indrukwekkende inspanning!

Nadat in 1959 Hawaii een staat van amerika werd werden de werknemers met alle regels en wetgeving ook veel duurder ( nu was het daarvoor ook slavernij waarbij iemand 49 cent per dag verdiende!!!) hierdoor zijn uiteindelijk de plantages failliet gegaan. De enorme landerijen zijn natuurgebied en de waterweg wordt gebruikt voor tubing, dwz met een zwemband daal je de 2,6 miles af door tunnels en grotten.

onze gidsen Les en Damian blijken erg gezellig en grappig en vertellen ons over het land en de geschiedenis.

Onderweg naar de beginplek gaat het gigantisch regenen dus er wordt ons beloofd dat we van top tot teen nat zullen zijn!!

bij aankomst is de regen voorbij en met helm en handschoenen worden we allemaal in een band gezet en begint en afdalen , soms kabbelend, soms sneller maar wat een lol is dit!  We gaan door de tunnels botsen tegen de wanden en tegen elkaar, erg grappig.

Lotte is wel gecharmeerd van gids Damian. Een erg leuk joch met veel humor. We denken alleen dat hij meer interesse heeft in Joep... Hij blijft maar roepen dat joep zolang is , complimenteert mij met mijn ogen om  in 1 adem te benoemen dat Joep dezelfde ogen heeft. We moeten er hard om lachen. Na 2 1/2 uur met veel lachen stappen we in de auto en rijden naar het noorden van Kauai waar we slapen in een wyndham park in princeville. Een mooi park met met prima zwembaden en een ruim huis met 2 slaapkamers en een slaapbank en 2 badkamers met zelfs een bubbelbad!! En ook niet onbelangrijk een was/droogcombinatie dus die draait volop want de tropische temperaturen laten ons nogal zweten wat niet al te lekkere luchten oplevert. En de zwemkleding van vandaag is ook wel aan een wasbeurtje toe😁.

we relaxen de avond met films en het bijwerken van de verhalen en de fotos. Morgen willen we naar waimea canyon ook wel de grand canyon van Hawaii genoemd.