Port douglas

27 juli 2017 - Port Douglas, Australië

27-7

Vandaag moesten we de wekker zetten!!! We werden om 800 uur opgehaald voor een dag zeilen en snorkelen. Toen we wakker werden regende het!! Ja, dat regenwoud is niet voor niets zo mooi groen;-). Na inchecken vertrokken we op een grote catamaran richting de low isles, 2 kleine eilandjes zo'n uur varen uit de kust. vanaf de eilandjes kun je direct gaan snorkelen. Overigens is dit de plek waar Steve Irwin ooit doodgestoken werd door een pijnstaartrog toen hij hem recht in zijn hart stak, we zullen oppassen.Er stond een behoorlijke wind dus zeilen is dan toch een soort atractiepark belevenis! Toch fijn die reistabletjes voor degene zonder zeebenen.

Bij aankomst bij het eiland de wetsuites aangedaan ( dit staat me echt onwijs leuk, als er een walrus was langsgekomen was hij direct verliefd geworden...) flippers en bril op en daar gaan we. We zien koraal en heel veel vissen, van klein en zwart tot groot met geel,blauw en rood, fantastisch. Ze hadden ons al verteld dat er ook rifhaaien zitten maar dat deze voor mensen onschuldig zijn als je ze met rust laat ( dat hadden ze Freek Vonk moeten vertellen), we spotten een paar zwarte kleine haaien van ongeveer 60 cm, opeens zwemt er op 2 meter afstand een flinke haai voorbij ongeveer 1,5 meter, dan wil je de rest roepen maar dat gaat toch niet makkelijk met zo'n snorkel in je mond, en toen was die haai natuurlijk alweer weg. We zien ook schildpadden, prachtige beestenHet rif zelf doet wat donker aan, niet de felle kleuren van de fotos maar naar we later begrijpen zijn die fotos vaak 's nachts gemaakt met zaklampen en flitsen waardoor de mooie kleuren te zien zijn. Er zijn prachtige grote schelpen, hard en zacht koraal, en veel heldergeel koraal die erg opvalt, maar de dieren zijn toch het allermooist. Doordat het hard waait en af en toe regent is het fris ook al is het water 24 graden, tussen de middag worden we van het eiland opgehaald en hebben we een lunch op de boot, heerlijk maar de resten van de garnalen vliegen met de wind zo weer de zee in, 'smiddags nog een tourtje over het reef met de glazen bodem boot en vervolgens terug naar het vaste land. Dit werd een hobbelig ritje!!, de grote catamaran ging geregeld erg schuin en de mensen die voorop zaten zijn drijfnat aangekomen door de golven. Wij zaten lekker hoog bovenop het dek en genoten. Morgen gaan we opnieuw het rif op maar dan naar het outerreef, de buitenkant van het rif, we hopen op wat beter weer maar ja dat hebben we niet in de hand, we genieten toch wel van al het moois om ons heen.

1. Walter:
    27 juli 2017
    Ik begrijp, dat het weer vandaag iets anders was!
    Wel fantastisch om dit allemaal mee te maken.
    Nu nog die foto in die wetsuite.
    Wij kregen vandaag Mark, Veronique en Ginger op de koffie.
    Liefs papa
  2. Wleenaers:
    27 juli 2017
    weer een ander,verhaal lijkt nat geog deze keer geen foto,s ?vandaag de man van veronique was eren vertelde de kleine spinnen dat die daar heel giftig waren ,die heb ik eruit gezet voor mijn eigen gemoedsreis lieve groeten van ons