Port douglas

28 juli 2017 - Darwin, Australië

28-7

Vandaag gaan we opnieuw naar het rif maar nu met een megaboot ( en evenveel passagiers) naar the outerreef, dit is het buitenste deel van het rif aan de kant van de oceaan. Hier komt minder soft koraal voor maar meer en kleurrijker hard koraal. Wanneer we opstaan lijkt het mooier weer maar als we weggaan opnieuw regen, helaas. Maar als we op het voordek van de boot zitten is het gelukkig droog maar nog erg bewolkt en veel wind. Het is ruim een uur varen en je denkt bij zo'n grote boot dat die steviger in het water ligt maar ook deze boot wiebelt flink op de golven.

Als we aankomen bij agincourt reef ligt er een pontoon waar we aanleggen, waar de aziaten direct aan het buffet beginnen trekken wij onze lycra suits aan, dit zijn pakken waarmee het hele lijf bedekt is inclusief capuchon en handschoenen. Een soort burka's dus. Dit omdat er jelly fish gezien zijn in het water, dit zijn kwallen met hele lange tentakels die nare verwondingen kunnen geven en jonge kinderen kunnen door de beten zelfs overlijden!!. We trekken flippers en maskers met snorkels aan en doen om het makkelijk te maken een zwemvest aan, dan drijf je vanzelf en hoef je geen werk te verrichten om te zwemmen, het is tenslotte vakantie, vooral niet moe worden!! Vanaf het moment dat we in het water zijn zien we prachtig koraal, oud roze met blauwe puntjes, braincoral, soms helblauw van kleur. En daarnaast vele gekleurde vissen, de papagaaivis met parlemoerachtige kleuren, blauw,paars en groen, allemaal verschillende felblauwe vissen van 2 cm tot 20 cm, grote joekels van 70 cm, prachtig om te zien en tussen te zwemmen.

Als we het water uit komen is de zon inmiddels ook gaan schijnen wat het plaatje helemaal afmaakt. Na de lunch gaan we opnieuw het water in en zwemmen wat verder waar we letterlijk in een tropisch aquarium zwemmen!!

1. Wleenaers:
    28 juli 2017
    geweldig! pas wel op he? facetimen was mislukt ik was er wel kun je het nog een keer proberen?
  2. Jes:
    29 juli 2017
    Geweldig jongens .... wat een prachtige avonturen en verhalen !! Liefs !!