Atherton Tablelands

31 juli 2017 - Atherton, Queensland, Australië

29-7

Vandaag vertrekken we vanuit Port Douglas en het rif om meer het binnenland in te gaan naar de Atherton Tablelands. De bergen met regenwoud. Kronkelige wegen de bergen op en af, de wintersport is er niets bij!!

Dit gebied is het dairy gebied, veeteelt en maken van kaas, yoghurt,ijs. Er staan hier ook enorme stukken grond vol met koeien in allerlei soorten, en ipv afrastering van het land plaatsen ze een bordje langs de weg dat je moet oppassen voor vee op de weg! Daarnaast wordt in dit gebied veel tropisch fruit geteeld waaronder bananen en mango, en wordt er van de mango ook allerlei likeurs gemaakt

Onderweg stoppen we voor onze nieuwe traditie van de zomervakantie, alleen nu zonder de crommelinnetjes..... we gaan karten!!!!

De competitie tussen Rob en Joep barst direct los. Vorig jaar begon Rob met de snelste rondetijd maar werd vervolgens verslagen door Joep. Nu werd er direct gestreden om de beste tijd en opnieuw begon Rob bij het eerste rondje met de snelste tijd, en opnieuw is hij later verslagen door Joep die zich weer een jaar de beste mag noemen. Lotte een goede 3e plaats, Pim 4e en Merel 5e, al moet worden gezegd dat de laatste 2 in junior karts reden en dus minder vermogen hadden.

Na het Karten zijn we doorgereden naar Mareeba de koffie en chocolade hoofdstad van Australie en hebben lekkere chocolade ingeslagen daar koffie aan ons niet besteed is, al rook het wel heel lekker!

Vervolgens doorgereden naar Lake eacham, een vulkaanmeer waar ons onderkomen voor de komende nachhten zal zijn in het Chambers Wildlife Rainforest Lodges. Via een glibberige prutweg komen we bij een puur stukje in het regenwoud waar lodges op palen staan, we hebben er 2 naast elkaar, heerlijk!!! De kinderen in een huisje en wij even zonder kids, wat een oase

De jongens spelen een potje pool in de quest lounge en we eten op het terras onder het geluid van vogels. Het moet gezegd worden dat het hier wel duidelijk kouder is dan aan de kust, zo'n 21 graden maar door het vochtige regenwoud kun je prima een vest aanhebbben.

Op het terrein is een nocturnal viewing platform, waar 's avond vanaf een bankje te kijken is richting het regenwoud. Op de bomen wordt rond 1900 uur een zoete honingachtige vloeistof gesmeerd waar de nachtdieren dol op zijn en dan ga je zitten en hopen dat ze komen. Na 45 minuten houden rob en de kids het voor gezien maar ik wil graag dieren zien en blijf toch zitten, uiteindelijk zie ik 1 sugar glider die van de honing komt snoepen en daar word ik blij van. Inmiddels heb ik er bijna 2 uur stilgezeten en ben tot op het bot koud maar wel voor het eerst een sugar glider gezien. Na een warme douche lekker gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl