Custer state park/mount rushmore

31 juli 2018 - Custer State Park, Verenigde Staten

31-7

We beginnen rustig vanmorgen. We slapen uit dwz dat we om 830 uur wakker en op zijn. Prachtig weer dus lekker buiten ontbijten, we maken een fruitsalade, daarnaast yoghurt en brood al is het brood hier niet zo lekker als bij ons. Het is erg lang houdbaar, blijft dagen zacht maar is ook wat smaakloos.

Na het onbijt doen we spelletjes totdat we om 1100 uur bij de manege worden verwacht, we gaan een uur paardrijden door custer park. Nou ja paardrijden. Het is meer paardlopen. We gaan achter de cowgirl aan en de paarden volgen haar. Merel heeft als de jongste het grootste paard. We gaan bergje op en bergje af via zand en steen paden, die arme beesten moeten behoorlijk hun best doen, we gaan door een snel stromend beekje waar we blij zijn dat het paard ons daar niet heeft geloosd!

Pim vond het geweldig, een nieuwe ervaring.

Na anderhalf uur zijn we weer terug bij de manege, Rob en ik hebben wat moeite met lopen maar dat herstelt zich gelukkig snel, het is maar goed dat wij niet in het wilde westen zijn geboren.

We gaan verder naar mount rushmore. De berg waar de hoofden van 4 presidenten zijn uitgehakt. Een indrukwekkend bouwwerk. En de gelijkenis met de presidenten washington, jefferson, lincoln en roosevelt is waanzinnig goed. We lopen een ronde langs de berg en eten een ijsje american style.... dwz dat het genoeg was om als lunch door te gaan.

We landen op de Koa camping 10 miles bij mountain rushmore vandaan. Een megacamping waar de kids het zwembad inspringen, en wij rustig zitten, een wasje draaien en na het eten de avond doorbrengen met spelletjes. De pubers vinden het ontberen van wifi wel een dingetje maar wij vinden het veel gezelliger zonder de apparaten dus wij kunnen er prima aan wennen.