Custer state park

30 juli 2018 - Custer State Park, Verenigde Staten

30-7

Vannacht minder koud gehad gelukkig! En ‘s morgens schijnt de zon en ontbijten we buiten met uitzicht op de bergtoppen, fantastisch. Vandaag is een lange rijdag van rocky mountains national park naar custer state park, 600 km.

Eerst de berg af met veel haarspeldbochten en vervolgens highway 25 op. We starten dus in prachtig berglandschap en langzaam verandert dit in een eenzame lange, rechte weg met links in de verte de rocky mountains en rechts canyons, uitgesleten landschap door de gletsjers van vroeger. Een bijzonder gezicht. Maar zo is er uren lang niets anders en is er weinig verkeer op de weg, rijdt dus erg makkelijk. We stoppen voor tanken en de lunch, meeste stemmen gelden en het wordt “taco john” daar we allemaal dol zijn op mexicaans eten!

Het is een soort macdonalds maar dan mexicaans. De buritto’s zijn geweldig , de aardappel side dish ook ware het niet dat iemand met het zout heeft gemorst, allemachtig zo zout hebben we ze nog nooit gegeten en we laten ze dus maar staan. We de refill om de dorst van het zout weg te spoelen vervolgen we onze reis. Om 1700 uur zijn we in custer state park en op de camping blue bell. Een prachtige plek tussen de bomen. Wat een oase. We stoppen pizzas in de oven en eten lekker buiten. Rond 1900 stappen we weer in de om wildlifeloop te rijden, een weg van 18 miles door het park met kans op het zien van wild.

We spotten veel prairy dogs, dat zijn grappige 20-30cm grote beestjes die een knaagdiersnuit hebben maar geen oren. Ze gaan steeds rechtopstaan om te observeren en maken een soort blaffend geluid maar dan meer een hoge piep.

We zien verschillende white tail deers, herten dus met een witte onderkant van de staart en pronghorns, een soort antilope, wat een gekke naam is daar ze langere afstand 60 mls per uur kunnen lopen dat is bijna 100 km per uur! Dat vind ik toch niet anti-lopen.

We worden uiteindelijk getrakteerd op een enorme kudde bizons, kleintjes in alle maten , vrouwtjes maar met name de stieren zijn erg indrukwekkend, wat een kolossale bessten zijn dat en ze lopen vlak langs de camper!

In het (schemer) donker rijden we terug naar de camper, een mooie avond!

Na 2 dagen campings zonder douchemogelijkheden beginnen we wat te ruiken dus we zijn blij met deze camping waar heerlijk schone douches zijn, de camper ruikt weer fris met 6 gewassen bewoners, dat zal lekker slapen.

1. Wleenaers:
    2 augustus 2018
    leuk geschreven!! ieder uur is weer anders lijkt me! liefs