Denver naar rocky mountains

28 juli 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

28-7

De wekker gaat om 6.15 uur. Aankleden en naar beneden voor het ontbijt wat verrassend uitgebreid is, scrambled eggs, muffins, bagels , jus d’orange en wat de kinderen prachtig vinden, zelf wafels maken en ze zijn nog lekker ook dus met volle buiken worden we heel lief door de vliegveldshuttle van het hotel naar de camperverhuur gebracht.

We worden met open armen ontvangen, en na het invullen van de papieren en uitleg van de gehele camper kunnen we 45 minuten later op pad. Weer geweldig zo’n groot ding te rijden. We stoppen bij de wallmart voor boodschappen voor de eerste dagen en vertrekken dan richting rocky mountains national park, een rit van 2 uur die soepel gaan. Rijden in amerika is echt een eitje, zelf met een camper van 10 meter lang!

We gaan naar camping green ridge aan het begin van het nationaal park en liggend aan een meer. Een basic camping zonder hookups dwz geen aansluiting voor water en electriciteit. Maar een pichnicktafel waar we genieten van het uitzicht op de bergen is fantastisch. Het toilet ziet er normaal uit maar de wc pot eindigt in een put van voorgangers wat ook te zien is, worden mn de dames niet echt blij van. Gelukkig blijken er ook spoeltoiletten te zijn dus we lopen graag een stukje verder.

In de middag rijden we het eerste stuk van rocky mountains national park in en worden bij het eerste uitkijkpunt getrakteerd op een moose die rustig staat te grazen, prachtig!!

Het is prachtig om door deze geweldige natuur te rijden. We stappen geregeld uit voor een uitkijkpunt of een wandeling waar we ook nog een hert tegenkomen.

Aan het eind van de middag weer terug op de camping waar we blij zijn met onze camper want het weer slaat binnen korte tijd om en opeens is het donker met onweer, wind en regen gemengd met hagel. Maar na  15minuten is het ook weer over.

We doen spelletjes, lotte laat zich masseren door merel en we zijn allemaal erg moe dus om 20.30 uur liggen we allemaal in onze bedjes. Waar we ‘s nacht merken dat de nachten hier behoorlijk koud zijn, morgen maar shirt en trainingsbroek aan!