Maui

12 augustus 2019 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

11-8

het wekkertje weer op 600 uur want vandaag moeten we om 730 uur de auto inleveren en vliegen we om 9.30 uur naar het volgende eiland:Maui.

Qua temperatuur hetzelfde maar het landschap is anders., veel droger. Minder weelderig groen.

we halen een auto op. Deze keer splinternieuw maar 234 miles gereden!!

We rijden naar Iao valley state park.Daar ziet het er wel weer tropischer uit. Meer groen en langs het glasheldere riviertje is het ook wat koeler, heerlijk. Joep en merel proberen zich via de stenen een weg naar de overkant van het riviertje te banen maar dan komt merel erachter dat ze toch kortere benen heeft dan joep en haalt ze natte voeten...

we lopen een bergje op naar een mooi uitkijkpunt over de bergen en de vallei.

Vervolgens rijden we naar Kihei. Een stadje aan de westkust waar we een huisje hebben. Een leuk appartement uitkijkend over een tropische tuin, heerlijk. Er is een zwembad en een hot tub die met recht hot te noemen is. Met een verbrand huidje is het bijna ondraaglijk heet in het begin maar daarna best wel lekker!

We doen boodschappen en verbazen ons hoe duur de dagelijkse boodschappen zijn hier.

een brood ( die niet eens echt lekker is en alleen geroosterd te eten is) kost $5,89! Een pakje boursin $8,39. Kaas en zuivel zijn helemaal niet te betalen en de ananas die hier verbouwd wordt kost rustig $6,00.

Zo snappen we wel waarom de mensen hier zo dik zijn. Het fastfood eten is hier goedkoper dan verse groente en fruit.

wij maken het ons makkelijk en eten ravioli😁

Morgen gaan we de road to Hana rijden

1. Wleenaers:
    12 augustus 2019
    Gelukkig dat erookeen zwembadje is! Waarom is het eten daar zo duur? Nou lieverds veel plezier!
  2. Jes:
    12 augustus 2019
    Lekker dagje weer. Niet normaal die prijzen !
  3. Marielle:
    12 augustus 2019
    Hawaï is deel VS dus verbaast me niets dat gezond duurder is dan ongezond. Grappig dat ene eiland droger is dan andere, ligt niet zo ver uit elkaar. Geniet!