Atherton tablelands

31 juli 2017 - Atherton, Queensland, Australië

31-7

Vandaag slapen we lekker uit, er staat regen op het programma dus we hebben geen haast, we ontbijten lekker met roerei. Rob staat als een kok te bakken maar helaas staat de rookmelder is te scherp afgesteld, zelf de broodrooster laat steeds de rookmelder afgaan. Niet dat er iemand komt kijken verder of zo maar je weet in ieder geval dat je bij brand gewaarschuwd gaat worden .

We vetrekken richting mount Hypipamee park waar we een wandeling doen naar een vulkaankrater en teruglopen langs de verschillende niveaus van de waterval. Voor joep en Merel hebben de watervallen een aantrekkingskracht om op rotsen te gaan klimmen. Joep wilde ook wel bij de krater naar beneden springen, leek hem leip.... hoogte was 50 meter dus dat hebben we hem met een veto verboden...

Helaas nog steeds geen tree-kangaroo gezien maar wel een jonge cassowary. Een volwassen cassowary is een enorme struisvogelsoort met blauw en rode delen aan zijn kop en nek en een hoorn bovenop zijn kop. Deze is nog niet gekleurd omdat hij pas 1 jaar oud is en dus ook nog niet heel groot maar toch heel mooi.

We gaan naar Malanda falls waar we bij het informatiecentrum informatie krijgen over de omgeving en waar de mevrouw aangeeft dan de tree kangaroos maar weinig worden gezien, het is " gods gift if you spot one" Kijk, dat biedt perspectief

We wandelen een korte trail maar de regen zet inmiddels door, ja het is niet voor niets het regenwoud.

We rijden naar de grootste theeplantage in deze regio voor muffins en cheesecake en  worden beloond..... we spotten een tree kangaroo!!! En niet 1 maar een moeder met haar kind. Mijn dag kan niet meer stuk.

Vanavond lekker mexicaanse wraps eten op de veranda en als toetje de chocolade. Het leven blijkt steeds toch nog mooier te kunnen worden

Morgen vertrekken we naar Mission beach waar we in een luxe villa mogen verblijven. En weer gaan snorkelen. We houden jullie op de hoogte

1. Wleenaers:
    2 augustus 2017
    we willen ook!!!!!! maar voorlopig doen we het met jouw leuke verslagen!dadelijk willen jullie nog blijven!!!!! kus mam