Darwin

10 juli 2017 - Darwin, Australië

Na een hele goed maar ook lange vlucht kwamen we zondag 9-7 aan in Darwin. Soepel door de douane en snel de auto. Na 12 km rijden waren we bij ons hotel, Argus hotel Darwin. Prima hotel, met zwembad waar de kinderen snel ingedoken zijn.

Na even opfrissen zijn we naar Mindil beach gelopen waar op zondag avond een markt aan het strand is met eet en drink tentjes en allerlei verkoopwaar als sieraden, kunst etc en waar tevens live muziek was.

Iedereen kon iets te eten halen wat hij wilde en bij zonsondergang op het strand opeten. Dit is het goede leven!!

Op tijd gaan slapen en iiedereen een lange nacht gemaakt. Na ontbijt in het hotel zijn we Darwin in gelopen, een kleine maar gemoedelijke stad.

s Middags naar Crocosaurus Cove geweest, een krokodillen informatiecentrum met de grote zoutwaterkrokodillen, reptielen en vissen. Midden in de winkelstraat in Darwin loop je een gebouw binnen waar in verschillende ruimtes en op verschillende verdiepingen krokodillen zwemmen, van de babyafdeling tot de ruimtes waar de 6 meter lange zoutwaterkrokodil zwemt. De kinderen met een babykrokodil op de foto, en een slang om de nek en lizard op de hand maakt het dan echt af!

Daarna naar de aquascene aan de kust waar tijdens hoogwater honderden vissen naar de kant komen om gevoerd te worden dus met de voeten in het water en brood geven aaan de catfish die tussen je benen doorzwemmen, erg grappig!

Na lekker mexicaans gegeten te hebben terug naar het hotel voor nog een frissen duik en daarna moe het bed in!.

Morgen rijden wwe van Darwin naar Litchffield nationaal park, een korte rit van 1 1/2 uur. We zijn benieuwd!!

1. Frederique:
    12 juli 2017
    Een goede start in Darwin !Genieten ! Litchfield
    National park en Kakadu National Park zijn ook waanzinnig mooi . Pas op voor de krokodillen !