Litchfield

14 juli 2017 - Darwin, Australië

11-7

Na een lekker ontbijtje en uitchecken uit het hotel in Darwin in onze auto gestapt ( we boffen, een spliksplinternieuwe auto, maar 800 km gereden!!) airco aan want het is om 10.30 uur al 30 graden en op weg naar Litchfield national park.

We wennen inmiddels aardig aan het links rijden al blijf ik consequent de ruitenwisser aandoen als ik het knipperlicht wil bedienen!!!

Onderweg weinig verkeer dus makkelijk rijden, we kijken onze ogen uit als er een 'roadtrain' aankomt, dit is een vrachtwagen met soms wel 3 aanhangers erachter, ze zijn soms tot 50 meter lang!! Maar rijden gewoon 100 km/uur!

In Litchfield eerst naar de termietenheuvels geweest. Brilliant gemaakte woningen door de mier die soms tot wel 5 meter boven de grond uitsteken. En wij vonden de egyptenaren geweldig met de bouw van pyramides. Deze beestjes van 5 mm groot bouwen een huis van 5 meter hoog en er staan er honderden!! Daarnaast is er in de bouw ervan rekenig gehouden met de stand richting de zon zodat het binnen koel blijft.

Daarna doorgereden naar Florence Falls, een dubbele waterval.

In de hitte van inmiddels 35 graden behoorlijk zweten om er heen te lopen maar de beloning was geweldig!! Heerlijk koel water en zwemmen naar de waterval. Waar joep natuurlijk weer moest klimmen en eraf springen, omdat zijn moeder dat zo leuk vindt!! Maar het levert wel leuke plaatsjes op.

In de pool zwommen ook zwarte vissen van 20-30 cm groot tussen de zwemmers door,  heel grappig. Je vraagt je af waar die vandaan komen, vast niet van de waterval afgekomen dus dan tegen de stroming in omhoog gezwommen!

Eind van de middag naar ons huis op Litchfield Tourist Park. We hebben een huis waar we met zijn 15 in kunnen. Nou zijn we wel erg aanwezig met zijn 6-en maar dit is wel erg groot. Maar de luxe van airco is heerlijk in de tropiscche warmte, dat slaapt toch lekker!!

Heerlijk gebbq-d op de veranda, zo is het leven bedoeld.

We genieten!!

Woensdag 12-7

Vanmorgen uitgeslapen!! De eerste werd om 1000 uur wakker, rustig ontbeten op de veranda met gebakken ei op toast.

Vervolgens vertrokken naar Wangi falls , ook in Litchfield park.

Ook hier een prachtig meer met waterval om in te zwemmen, maar hier konden we ook heerlijk op een stukje gras liggen. We hebben de tocht om de waterval gelopen, flink klimmen en dat in 32 graden maar was prachtig. We dachten veel vogels te horen maar toen we omhoog keken bleken er honderden flying foxes (vleermuizen) in de bomen te hangen!! Heel mooi om te zien. Verder op zoek naar grote spinnen die rond het water hun web hadden gemaakt, Lotte is er dol op!!

's Avonds op de veranda gegeten en genieten van de avond die langzaam wat koeler wordt ( in de nacht is het 22 graden), lekker spelletjes gedaan en en nog even de finale van australisch rugby gekeken,

Donderdag 13-7

Vanmorgen op tijd eruit en ontbeten, om 1000 uur moeten we het huis in litchfield uit zijn. Via stuart Highway richting het zuiden naar Leliyn gereden , ongeveer 200 km. Hier opnieuw een waterval waar je een flinke tocht omhoog kunt lopen om in het bovenste gedeelte voor de waterval te kunnen zwemmen. Flink zweten maar absoluut de moeite waard!! Een prachtig natuurlijk zwembad met waterval, heerlijk om af te koelen. Daarna natuurlijk weer naar beneden lopen, lekker voor de benen!!

Vervolgens doorgereden naar Katherine. De 2e stad van de Northern territory maar vrij klein, er wonen maar weinig in dit deel van van Australie.

Vanavond lekker uit eten en morgen een bezoek aan Katherine Gorge waar we kunnen kano-en.

1. Anouk:
    14 juli 2017
    ongelooflijk leuk om te horen en zien hoe jullie genieten!!
    goed smeren daar ;-)
    groetjes anouk
  2. Jessica:
    14 juli 2017
    Geweldig jongens...super om op deze manier mee te kunnen lezen en van de foto's te genieten !!
  3. Walter:
    14 juli 2017
    Jullie zijn wel ver gegaan om ons jaloers te maken!
    Maar helaas hebben wij de leeftijd niet meer om dit
    ook eens mee te maken. Maar genieten wel van jullie berichten
    EN foto,s. Still going strong.
    Liefs papa.
  4. Nienke:
    14 juli 2017
    Wat een leuke verhalen en wat een prachtige foto's.
    Jullie hebben allemaal al een jaloersmakend kleurtje op gedaan!

Groetjes nienke