Katherine

15 juli 2017 - Katherine, Australië

14-7

Vanmorgen een rustig ochtendje, na het continental breakfast ( toast met jam, chocopasta, of lekkere gezouten boter,  fruit, jus d'orange/appelsap/ananassap en koffie/thee) eerst de reislogger bijgewerkt en daarna het drinken en koekjes voor onderweg weer aangevuld.

Vanmiddag naar de Cutta Cutta caves ongeveer 30 km van Katherine af. Wij dachten bij grotten aan lekkere koele ruimtes maar hier is het er warm en erg vochtig dus zweet op de rug staan! Maar wel heel mooi, en daar ook onze eerste slang in het wild gezien, al lag hij te slapen in de hoekje van de grot.

Onze eerste walibi kwamen we onderweg tegen maar helaas dood aan de kant van de weg.....

Eind van de middag lekker afkoelen in het zwembad en vanavond lopen we het centrum in om iets te gaan eten.

Morgen gaan we naar de Katherine Gorge!

15-7

Gisteravond flinke T bones gegeten dus vanmorgen maar een licht ontbijt! Vanmorgen op tijd vertrokken naar de Katherine Gorge, een prachtig nationaal park, een rivier die in de loop der jaren de rotsen tientallen meters heeft uitgesleten.

In de ochtend een pittige wandeling van bijna 5 km vanaf het water tot de top en dan een rondwandeling terug naar het water.

In de middag kanoen in duo kanos, waarbij Pim en Merel zich van hun beste kant hebben laten zien en machtig gepeddeld hebben!!Lotte en Joep samen in een boot was veel herrie maar weinig vooruitgang;-)

Tijdens het kanoen kon je op de strandjes stoppen om te zwemmen en Merel er natuurlijk direct ingeplonst. Bleek er vervolgens aan de overkant een krokodil te liggen, gelukkig een "sweety", dit is een zoetwaterkrokodil die ongevaarlijk is voor mensen als je hem met rust laat.

Weer in de kano gestapt en erheen gepeddeld om foto's te maken . Wel supergaaf om op 2 meter afstand van een krokodil te zijn!! Als teken dat hij ons had gezien deed hij even zijn bek open boven het water!!

Aan het eind van de middag weer met de boot terug naar het beginpunt waarbij we nog 3 krokodillen hebben gezien liggen op een steen (een kleintje van 60 cm, en 2 grote jongens van ruim 2 meter!!) Ongelooflijk gaaf om van zo dicht bij in het wild te zien.

Morgen vertrekken we uit katherine en gaan we naar Kakadu nationaal park waar we aboriginal rotsschilderingen gaan bekijken en genieten van al het moois daar

1. Wleenaers:
    15 juli 2017
    jullie weten zeker dat die krokedillen niet in jullie geitresseerd is????zo,n reis is ook goed voor de liefde zo te zien
    blijf genieten liefs cok
  2. Walter:
    15 juli 2017
    Krokodillen en slang graag in beeld!
    Want sterke verhalen uit het "oosten" kennen wij genoeg.
    papa
  3. Sem scheperman aka supersem:
    17 juli 2017
    Hahahaha wat leuk om die verslagen te lezen en de leuke/mooie foto's
    Geniet ervan
    Groet supersem
  4. Frederique:
    18 juli 2017
    Ik reis met jullie mee, genieten! Krokodillen blijven indrukwekkend!